فرودگاه سراوان آماده پذيرش پروازها است

به‌ گزارش ميراث‌آريا(chtn) به نقل از روابط‌عمومي شرکت فرودگاه‌هاي کشور، مديرکل فرودگاه‌هاي استان سيستان و بلوچستان ضمن بيان اين مطلب افزود: فرودگاه سراوان از اسفند 1385 آماده عمليات شد و در آبان‌ماه 86 اولين پرواز در مسير بندرعباس‌ – زاهدان ‌– سراوان صورت گرفت.

به گفته «حسن اعرابي مقدم»، اين پروازها 14 ماه ادامه داشت اما به‌دليل عدم استقبال مردم و زياني که شرکت هواپيمايي آريا در اين زمينه متحمل شد، پروازها لغو شد.

اعرابي‌مقدم ادامه داد: در طول اين مدت 227 پرواز به سراوان و بالعکس انجام شد و مجموعا هزار و 616 نفر مسافر در مسير ورودي و خروجي از اين پروازها استفاده کردند، در واقع ادامه اين روند به نفع شرکت فرودگاه‌ها نبود و زيانده محسوب مي‌شد بنابراين شرکت آريا تصميم به لغو پروازها گرفت.

وي تاکيد کرد: به لحاظ عملياتي و آمادگي براي پذيرش هواپيما و انجام پرواز، فرودگاه سراوان در آمادگي کامل به‌سر مي‌برد و تمام بخش‌ها در فرودگاه مستقر هستند اما ايرلاين‌ها تمايلي به برقراري مسير پروازي در اين فرودگاه ندارند.

فرودگاه سراوان با طول باند 2 هزار و 165 متر و category ايمني زميني 5، يکي از فرودگاههاي آماده براي استفاده در کشور به شمار مي‌رود که در صورت همکاري ايرلاين‌ها مي‌تواند به مردم منطقه خدمات‌رساني کند.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 1391072647