با اولويت دادن به «گردشگري» به بهبود اوضاع عمومي خراسان شمالي همت گماريد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از پايگاه دفتر مقام معظم رهبري ؛ در هشتمين و آخرين روز از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامي به استان خراسان شمالي، اعضاي هيأت وزيران پس از تشکيل جلسه اي ويژه در بجنورد، ظهر امروز (چهارشنبه) به حضور حضرت آيت الله خامنه اي رسيدند و گزارشي از مصوبات خود براي حل مشکلات مردم استان و شتاب بخشي به روند پيشرفت خراسان شمالي ارائه کردند.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار، خدمت به ملت قدرشناس ايران از جمله مردم مؤمن، خونگرم، انقلابي، باصفا و خوشفکر استان خراسان شمالي را توفيقي الهي دانستند و تأکيد کردند: خدمتگزاري به اين مردم شايسته و بزرگوار، بايد تا سر حد امکان، با کيفيت تر و پرحجم تر شود.

ايشان مصوبات دولت را براي بهبود وضع خراسان شمالي، «خوب و جامع» دانستند و افزودند: همه اين مصوبات بايد با پيگيري مستمر و جدي استاندار و اهتمام ويژه مسئولان ملي تحقق يابد و مردم آثار آنها را در زندگي خود احساس کنند.

رهبر انقلاب، استمرار سياست‌ها و ثبات مديريت‌هاي استان را براي تحقق مصوبات هيأت دولت بمنظور بهبود اوضاع خراسان شمالي ضروري خواندند و افزودند: اين مصوبات خوب را با توجه به عواملي نظير امکانات، منابع، نيروي انساني، زود بازده بودن و گستردگي تأثير آنها بر زندگي مردم، اولويت بندي کنيد.

ايشان به استناد گزارش‌هاي مستند و کارشناسي شده سه سرفصل را در اولويت مسائل استان برشمردند: کشاورزي، گردشگري و رسيدگي به کارخانه ها و صنايع استان.

حضرت آيت الله خامنه اي سکونت نيمي از مردم خراسان شمالي در روستاها، زمين مستعد، محصولات متنوع و ممتاز و آب و هواي مساعد را از جمله دلايل اولويت کشاورزي در اين استان دانستند و خاطرنشان کردند: رونق کشاورزي منطقه، اشتغال زايي گسترده، افزايش درآمد مردم و دستگاههاي استان و حل مشکلات اجتماعي ناشي از بيکاري را به همراه خواهد آورد.

رهبر انقلاب در همين زمينه، صنعتي شدن و مدرن سازي، يکپارچگي زمين‌هاي کشاورزي و ايجاد صنايع تبديلي و سردخانه را از جمله عوامل پر رونق شدن کشاورزي استان برشمردند.

ايشان همچنين با اشاره به اينکه استان خراسان شمالي بطور طبيعي بر سر راه ميليون‌ها زائر امام هشتم قرار دارد افزودند: با توجه به اين مزيت و با تکيه بر جاذبه هاي گردشگري استان، گردشگري مي تواند در اولويت بعدي مسائل استان قرار گيرد.

رهبر انقلاب رسيدگي کامل به مسائل کارخانه هاي مهم استان از جمله کارخانه فولاد، لوله سازي و طرح نيمه تمام نيروگاه سيکلي ترکيبي را اولويت سوم مسائل خراسان شمالي دانستند.

ايشان در همين زمينه از تلاش دولت براي به بهره برداري رساندن پروژه هاي نيمه تمام «موسوم به مهر ماندگار» قدرداني و خاطرنشان کردند: در سال آخر خدمت دولت، امکانات و انرژي موجود، منطقاً بايد صرف پروژه هاي نيمه تمام شود.

حضرت آيت الله خامنه اي با تشکر مجدد از محبت عميق و بي پايان مردم استان افزودند: ابراز مهر و محبت مردم، اساساً ناشي از دلدادگي قلبي آنان به اسلام و انقلاب است البته انتظارات معقولي نيز وجود دارد که بايد با «برنامه ريزي و همت و تلاش»، به آنها پاسخ شايسته داد.

در ابتداي اين جلسه، رحيمي معاون اول رئيس جمهور در گزارشي از وضع استان و مصوبات جلسه صبح امروز هيأت دولت گفت: در بخش هاي زيربنايي، فرهنگي و ورزشي، مناطق محروم و روستايي، توليدي، اقتصادي، کشاورزي و تسهيلات بانکي تصميمات مهمي اتخاذ شده است.

معاون اول رئيس جمهور اعلام کرد: جلسه هيأت دولت، مصوبات مختلفي براي رشد و شکوفايي و حل مشکلات استان خراسان شمالي در برداشت و در مجموع 3800 ميليارد تومان اعتبارات و تسهيلات براي تحقق اين مصوبات تخصيص يافت.

به گفته رحيمي هيأت دولت همچنين هزار ميليارد تومان براي اتمام طرح‌هاي نيمه تمام استان اختصاص داده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1391072655