تبادل اطلاعات ايران با ايکروم

مدير دفتر تدوين پرونده‌هاي نامزدي ثبت جهاني ايران در گفت و گو با ميراث آريا(chtn)، با اعلام اين خبر اظهار داشت: در اين نشست ظرفيت‌هاي کارشناسي و آموزشي (آکادميک و ميداني) ايران در حوزه‌هاي مرتبط با ميراث فرهنگي معرفي شد.

«محمدحسين طالبيان» با اشاره به اينکه در نشست مذکور اساتيد، پيشکسوتان و کارشناسان باسابقه ايران در حوزه ميراث فرهنگي حضور داشتند، افزود: همچنين ظرفيت‌هاي ايران در زمينه حفاظت و مرمت، پژوهش، موزه‌ها، محوطه و ‌بناهاي تاريخي دانشکده‌ها، پايگاه‌ها و موزه‌هاي کشور و فعاليت‌هايي که در اين حوزه‌ها در سطح کشور و بين‌الملل صورت گرفته نيز معرفي شد.

اين مقام مسوول خاطرنشان کرد: با توجه به اينکه در حال حاضر بخش موزه‌ها در ايران ارتباط خوبي با ايکروم دارد، اميدواريم در بخش‌‌هاي ديگر نيز در زمينه آموزش و تبادل اطلاعات ارتباط موثري با ايکروم برقرار شود که البته پيشنهاد آن در اين جلسه داده شد که منجر به انعقاد تفاهم‌نامه‌اي در آينده نزديک شد.

مدير دفتر تدوين پرونده‌هاي نامزدي ثبت جهاني ايران به ميراث آريا گفت: همچنين با توجه به انتشارت زيادي که در حوزه ميراث فرهنگي کشور وجود دارد مناسب ديديم که اين انتشارات به صورت آنلاين درآيد و همچنين بتوانيم با کتابخانه ايکروم نيز مشارکت داشته باشيم.

يادآور مي‌شود؛ نشست مشترک شوراي فني سازمان ميراث فرهنگي کشور با رئيس ايکروم، عصر روز گذشته، 25 مهرماه 91، در مجموعه فرهنگي- تاريخي کاخ گلستان برگزار شد.
122/

انتهای پیام/

کد خبر 139107266