گردشگران 52 کشور وارد مازندران شدند

به گزارش ميراث‌آريا(chtn)، «حسين باقري» در کارگروه ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مازندران با بيان اين‌که 188 دفتر خدمات گردشگري داراي مجوز در مازندران فعاليت مي‌کنند، اظهار داشت: در شش ماهه نخست سال جاري بيش از 65 هزار گردشگر خارجي به مازندران سفر کردند.

وي از افزايش 20 درصدي گردشگران خارجي نسبت به سال گذشته در مازندران خبر داد و گفت: بيشتر گردشگران خارجي با استفاده از پکيج‌هاي ترکيبي وارد کشور و مازندران شدند.

باقري مدت اقامت گردشگران خارجي را سه شب در مازندران اعلام کرد و افزود: هدف ما ماندگاري مسافران و گردشگران در مازندران است که در اين بخش نقاط ضعف بايد مورد بررسي قرار گيرد.

معاون گردشگري اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مازندران با تاکيد بر اين‌که در زمينه تبليغات و اطلاع‌رساني گردشگري بايد رديف اعتباري مناسبي اختصاص يابد، گفت: براي جذب گردشگران بين‌المللي برقراري خط هوايي ضروري است.

باقري در ادامه به ارائه تسهيلات بانکي به هتلداران و اماکن گردشگرپذير اشاره کرد و گفت: منابع اعتباري بانک‌ها با پرداخت سود 24 درصد براي هتلداران توجيه‌پذير نيست.

اين مقام مسوول در اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان مازندران ظرفيت استان را در جذب گردشگر ورزشي بالا دانست و گفت: مازندران مي‌تواند ميزبان مسابقات ورزشي بين‌المللي باشد.

وي زيرساخت براي جذب گردشگر در مازندران را با شرايط کنوني مناسب ندانست و گفت: ناوگان ريلي مازندران پاسخگوي گردشگران خارجي نيست، توسعه در اين بخش حمل و نقلي امري ضروري محسوب مي‌شود.

معاون گردشگري اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مازندران با اشاره به محورهاي مواصلاتي استان، نصب تابلوهاي دو زبانه را براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري موثر دانست و گفت: ورودي شهرهاي مازندران قابليت جذب گردشگر را ندارد.
/117

انتهای پیام/

کد خبر 1391080346