حيات در رگ‌هاي صنايع دستي کردستان جاري است

به گزارش ميراث آريا (chtn)، «فرهاد ميمنت‌آبادي» در جمع خبرنگاران گفت: معاونت صنايع دستي استان کردستان يکي از حوزه‌هاي فعال اين اداره کل است که فعاليت‌هاي مختلفي در زمينه ايجاد اشتغال و آموزش و صادرات صنايع دستي انجام داده است .

وي گفت: در استان کردستان 32 رشته از هنرهاي صنايع دستي فعال‌اند که از اين تعداد 14 رشته بومي و مختص استان کردستان هستند .

ميمنت‌آبادي به تعداد بيمه‌شدگان در حوزه صنايع دستي اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 2400 نفر از هنرمندان و صنعتگران تحت پوشش خدمات بيمه‌اي قرار گرفته‌اند و به دنبال آن هستيم که صنايع دستي استان را در فهرست آثار ملي ثبت کنيم.

وي در ادامه تصريح کرد: تاکنون 7 رشته صنايع دستي در فهرست آثار ملي به ثبت رسيده است و امسال تلاش مي‌کنيم اين تعداد به 14 رشته ارتقا يابد.

اين مقام مسوول در ادامه افزود: در سال گذشته 4 هزار و 430 فرصت شغلي در حوزه صنايع دستي ايجاد شد و در طول 6 ماه نخست امسال نيز 1500 فرصت شغلي از سوي معاونت صنايع دستي براي متقاضيان رشته‌هاي مختلف صنايع دستي به وجود آمد.

وي به برنامه‌هاي در دست اقدام اين حوزه اشاره کرد و گفت: ما در سال جديد قصد داريم زمينه‌هاي توسعه و ايجاد بازارچه‌هاي دائمي و موقت را براي محصولات صنايع دستي در سطح استان با همکاري بخش خصوصي و با استفاده از ظرفيت‌هاي استان فراهم کنيم.

وي در ادامه افزود: برنامه ديگر ما توجه به قشر هنرمند و صنعتگر حوزه صنايع دستي و پي‌گيري امور آن‌ها و تجليل از هنرمندان در همين سال 91 است تا بتوانيم صنايع دستي را به جايگاهي وِيژه برسانيم .

وي در پايان به صادرات صنايع دستي کردستان اشاره کرد و گفت: در طول 6 ماه اول سال 91بالغ بر 120 ميليارد ريال از محصولات صنايع دستي کردستان از مرزهاي رسمي به خارج از کشور صادر شده است .
ب/112

انتهای پیام/

کد خبر 1391081517