آموزش نيروي انساني مولفه‌‌اي تاثيرگذار در توسعه صنعت گردشگري است

به گزارش ميراث آريا (chtn)، «منوچهر جهانيان» با اشاره به اين‌که تا کنون گام‌هاي مهمي در زمينه آموزش نيروهاي انساني برداشته شده است، افزود: امروز بيش از 8 هزار نفر فارغ‌التحصيل در رشته‌هاي گردشگري و وابسته به گردشگري و 12هزار نفر مشغول به تحصيل در مراکز دانشگاهي هستند.

وي خاطرنشان کرد: امسال در هفته گردشگري شاهد راه‌اندازي دانشگاه علوم گردشگري و دوره دکتراي گردشگري در دانشگاه علم و فرهنگ بوديم.

جهانيان ادامه داد: همچنين دانشگاه تهران و علامه طباطبايي و علوم تحقيقات برنامه‌ريزي‌هاي لازم را براي راه‌اندازي دوره‌هاي دکترا در اين دانشگاه‌ها انجام دادند.

معاون گردشگري کشور گفت: راه‌اندازي ترم دوم دکترا در اين دانشگاه‌ها نشان‌دهنده آن است که مراکز آموزش عالي به خوبي هدف‌گذاري کرده‌اند که صنعت گردشگري بر اساس پيش‌بيني‌هاي سازمان جهاني جهانگردي در سال 2020 به عنوان نخستين قطب صنعتي جهان مطرح خواهد شد.

جهانيان تصريح کرد: امروزه گردشگري صنعت نفت و خودروسازي را کنار خواهد زد و به عنوان اولين صنعت خدماتي مي‌رود که قله‌هاي موفقيت در زمينه ايجاد اشتغال و درآمدزايي را فتح کند.

وي گفت: بر اساس آخرين آمار، در سال 2011 بيش از 983 ميليون نفر به عنوان گردشگر از نقاط مختلف جهان بازديد کردند که درآمدي بالغ بر هزار و 300 ميليارد دلار به دنبال داشت و در سال 2012 اين رقم به يک ميليارد گردشگري و درآمدزايي بيش از يک تريليون دلار مي‌رسد.

معان گردشگري کشور افزود: کار ارزشمندي که در کشور ما صورت گرفته مراکز علمي - کاربردي است که به نوعي در کنار بحث آکادميک و تئوري، با مجموعه‌هاي مختلف گردشگري اعم از مراکز اقامتي همکاري دارد.

جهانيان در پايان سخنان خود از تلاش‌هاي صورت گرفته توسط شرکت سرمايه‌گذاري ميراث فرهنگي و گردشگري ايران در راه‌اندازي مرکز آموزش علمي کاربردي «کاراد» و توجه به موضوع آموزش در صنعت گردشگري قدرداني کرد.
/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391081550