مرکز آموزش علمي کاربردي «کاراد»، تبلور همکاري مشترک گردشگري و اقتصاد است

به گزارش روابط عمومي شرکت \"سمگا\"، مهدي جهانگيري، با بيان اين مطلب گفت: امروز قدم بزرگي را در حوزه گسترش فرهنگ و آموزش برداشته‌ايم که گرچه آغاز يک حرکت بزرگ است ولي افق بسيار بزرگ‌تري را به دنبال دارد که آن را به فال نيک مي‌گيريم و اميدوار هستيم که بتوانيم در آينده نزديک، آرماني را که به دنبالش هستيم محقق کنيم.

رئيس هيات مديره مرکز آموزش علمي – کاربردي «کاراد» با تاکيد بر اين جمله که «امروز در مرکز کاراد تلاقي دو حوزه فرهنگي و اقتصادي را شاهد هستيم» اظهار داشت: «مجموعه گردشگري کشور که متمرکز بر کارهاي فرهنگي است و در حوزه روح، روان و نشاط فرهنگي فعاليت مي‌کند از يک‌سو و حوزه بانکداري، که يک حوزه اقتصادي است و در بستر اقتصادي و گسترش فعاليت‌هاي توسعه‌اي و سرمايه‌گذاري متمرکز است، امروز و در اين نقطه به هم رسيده‌اند و از اين رو است که اين روز را روز مهمي مي‌دانيم.»

وي افزود: فرض ما اين است که امروز در حوزه فرهنگ و اقتصاد کشور، گروه مالي گردشگري دست به کار بديعي زده است.
جهانگيري اظهار داشت: ‌ همواره تاسيس يک نهاد مالي يکي از آرزوهاي بزرگ و اولويت‌دار فعالان حوزه گردشگري کشور بوده که اين رويا، با تاسيس بانک گردشگري، اتفاق افتاد.

وي ادامه داد: يکي ديگر از خواسته‌هاي فعالان حوزه گردشگري نيز، تاسيس يک دانشگاه يا دانشکده گردشگري بود که من امروز فکر مي‌کنم زمينه تحقق اين رويا نيز با تاسيس و راه‌اندازي اين مرکز آموزش علمي – کاربردي شکل گرفته‌است.

وي افق ذهن و آرزوي نهايي خود را راه‌اندازي دانشگاه گردشگري دانست و بيان کرد: و آن چيزي که ما به دنبالش هستيم اين است که اين دو صنعت مهم بزرگ گردشگري کشور و بانکداري کشور را بتوانيم با هم تامين کنيم که فکر مي‌کنم بستر بسيار مناسبي براي اين حرکت بزرگ باشد.

جهانگيري استانداردسازي را دغدغه جدي ديگري در حوزه گردشگري دانست و گفت: يکي از دغدغه‌هاي جدي ما در صنعت گردشگري کشور، ارائه خدمات مطلوب و مطابق با استانداردهاي روز دنيا است که سال‌ها نبودش به طور جدي ملموس بوده و هست.

وي افزود: يکي از رسالت‌هاي جدي، که گروه مالي \"سمگا\" در تاسيس شرکت «کاراد»‌ داشت، نهادينه کردن استانداردسازي در مراکز خدماتي کشور بوده است که اگر تصميم «خوب و عاقلانه» سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور در واگذاري اين رسالت به بخش خصوصي نبود، شايد اين موضوع همچنان در حد يک خواسته باقي مي‌ماند.
جهانگيري تاکيد کرد: شرکت \"سمگا\"، مديريت بهره‌برداري مجموعه هتل فرودگاهي را به شرکت بين‌المللي \"اکور\" فرانسه که يکي از شرکت‌هاي معتبر دنيا در امر ارائه خدمات نوين هتلداري دنيا است واگذار کرده که اين امر را براي گروه مالي \"سمگا\" و کساني‌ که در شرکت \"آريا زيگورات\" فعاليت مي‌کنند شجاعتي بزرگ مي‌دانم.

وي افزود: خدماتي که امروز شرکت \"سمگا\" با همکاري \"بانک گردشگري\" از طريق \"باشگاه گردشگري ايرانيان\" ارائه مي‌ دهد و به زودي کمپين معرفي اين مجموعه نيز آغاز خواهد شد، کار بسيار بزرگي است که تک‌تک ايرانيان و مردم عزيزمان مي توانند از خدمات متعدد آن بهره مند شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1391081554