کاهش ۵۰ درصدي اثرات ونداليسم در ميراث جهاني تخت‌جمشيد

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس؛ «مسعود رضايي منفرد» با اعلام اين خبر افزود: به منظور نهادينه سازي حفاظت از آثار با ارزش و تاريخي تخت جمشيد، راهکارهاي مقابله با ونداليسم در محوطه تاريخي تخت جمشيد با رويکرد فرهنگي – اجتماعي از سوي کار‌شناسان پايگاه پارسه- پاسارگاد اجرا مي شود.

وي گفت: کار‌شناسان پايگاه ميراث جهاني پارسه پاسارگاد ضمن بررسي تخريب‌هاي انساني و ناهنجاري‌هاي اجتماعي در مجموعه تخت جمشيد که به نوعي ونداليسم محسوب مي شودنسبت به اجرايي شدن راههاي مقابله با آن اقدام کرده است.

رضايي منفرد خاطرنشان کرد: راههکارهايي که توسط کار‌شناسان پايگاه ميراث جهاني پارسه- پاسارگاد، هم اکنون در تخت جمشيد براي مقابله با اين موضوع اجرا مي‌شود، ايجاد تشکل‌هاي هميار ميراث فرهنگي، انجمن‌هاي ميراث فرهنگي، راديو اختصاصي تخت جمشيد، راهنمايان افتخاري نوروزي، حفاظ شيشه‌اي آثار، انتشارات، سالن معرفي و پايش آثار و مانيتورينگ است که انتظار مي‌رود با اين اقدامات، آسيب‌هاي انساني وارده به آثار تاريخي با ارزش اين مجموعه جهاني به حداقل برسد.

وي پديده ونداليسم را به عنوان يک واقعيت تلخ درمجموعه‌هاي تاريخي و فرهنگي عنوان و بر ضرورت اجراي راهکارهايي به منظور به حداقل رساندن تاثيرات ونداليسم در مجموعه‌هاي فرهنگي و تاريخي تاکيد کرد.
الف/108

انتهای پیام/

کد خبر 1391082139