پاسداشت بسيج ، گراميداشت مهمترين شعائر انقلاب اسلامي است

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از اداره کل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري متن کامل اين بيانيه که به امضاي «سيد حسن موسوي» معاون رئيس جمهور و رئيس ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري رسيده است ، به شرح زير است :

«السلام عليک يا ابا عبدا... و علي‌الارواح التي حلت بفنائک»
\"بسيج مجموعه عظيمي که در آنها پاکترين انسان‌ها ، فداکارترين و آمده به کارترين جوانان کشور ، در راه اهداف عالي اين ملت و براي کمال رساندن و به خوشبختي رساندن اين کشور جمع شده‌اند . بسيج براي دوستان اميد آفرين و براي دشمنان بيم‌آفرين است.\" \tمقام معظم رهبري (مدظله‌العالي)

بار ديگر طليعه محرم در سراسر جهان، شيفتگان مکتب تشيع سرخ علوي را به رستاخيز عاشوراي حسيني فرا مي‌خواند. محرم خط سرخ شهادت و جاودانگي ايثار و شجاعت، رمز پيروزي خون بر شمشير است.

پاسداشت بسيج ، گراميداشت مهمترين شعائر انقلاب اسلامي است چرا که بسيج يک فرهنگ و يک حرکت فرهنگي است که ريشه در تاريخ اسلام داشته و نشأت گرفته از فرهنگ سرخ عاشوراست . بسيج يک حرکت منطقي و عميق اسلامي و منطبق بر نيازهاي امروز دنياي اسلام است که عظيم‌ترين و ماندگارترين يادگار خميني روح خدا است.

امروز ما شاهد دگرگوني‌هاي وسيع در جغرافياي سياسي کشورها و سياست‌هاي جغرافيايي جهاني هستيم که در اين راستا ساختار سياسي و اجتماعي و اقتصادي دولت‌ها در سطح منطقه اي ، فرامنطقه اي و بين‌المللي در حال تغيير و تحول است.

در اين نظام دگرگون شونده ، هندسه سياسي جهان به يقين به نفع مسلمانان و ملت‌هاي مستقل در حال تغيير است که نمود آن بيداري اسلامي و خيزش‌هاي مردمي عليه نظام‌هاي دست‌نشانده استکبار جهاني است که با پيروزي تفکر مقاومت و مردم‌سالاري ديني به سرنگوني حکومت‌هاي خودکامه و ديکتاتور همراه گرديد.

غربي‌ها تصور مي‌کنند با اعمال انواع فشارها مي‌توانند بر انديشه و فرهنگ و تمدن بالنده ملت ايران اسلامي غلبه کنند ، غافل از اينکه ملت شجاع و ولايت مدار ايران بر سياست‌هاي شيطاني مستکبرين کاملاً واقفند و آنجايي که پاي نظام و ارزش‌هاي متعالي آن در ميان باشد با وحدت کلمه حول محور دين و ولايت فقيه چون يدي واحد در برابر زياده خواهي‌هاي دشمنان خارجي و داخلي بنياني مرصوص مي‌شوند.

اگر امروز نداي بيداري اسلامي منبعث از انقلاب اسلامي ايران در اقصي نقاط دنيا به صدا در آمده و لرزه بر اندام ديکتاتورهاي زمانه انداخته است ، اگر نيروهاي مقاومت در غزه و لبنان ، روزگار صهيونيست‌هاي غاصب را سياه کرده و خواب‌هاي پليدشان را پريشان مي‌کنند ، در سايه تفکر بسيجي و روحيه مقاومتي است که خميني کبير (ره) ، آن پير نشسته بر بلنداي بيداري قرن‌ها ، در جهان اسلام نهادينه کرده است .

تقارن ماه خون و قيام با طلوع جاودانه و تلألو نورانيت بسيج ، فرصتي است که فرهنگ جهاد و شهادت و ايثار و از خود گذشتگي زنده نگه داشته شود . چرا که در حقيقت بسيج، ميراث شهدا و شهدا رهروان واقعي ولايت و ولايت امتداد خط سرخ شهادت و نهضت خونين عاشوراست .

سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، ضمن تسليت ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) در تقارن عاشوراي حسيني با سالروز تشکيل بسيج مستضعفين، بار ديگر با امام شهداء، شهداي گلگون کفن 8 سال دوران دفاع مقدس و مقام عظماي ولايت و فرمانده کل قوا حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي ( مدظله‌العالي ) پيمان مي‌بندد که در صيانت از دستاوردهاي انقلاب و در دفاع از حريم ولايت، ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي ايران استوار و ايستا به حرکت خود ادامه دهد تا با ترويج تفکر بسيجي و بهره‌گيري از توان علمي، مديريتي و نيروهاي ارزشمند انساني تمامي تلاش و اهتمام خود را جهت تحقق روند پيشرفت ايران اسلامي با الگوي اقتصاد مقاومتي معطوف و با ايمان و احياي ارزش‌هاي اصيل اسلامي اين امانت الهي را به صاحب اصلي آن حضرت بقيه‌ا... الاعظم حضرت مهدي (عج) تقديم نماييم. انشاء‌ا...
والسلام عليکم و رحمه‌ا... و برکاته
سيدحسن موسوي

انتهای پیام/

کد خبر 1391090117