شهرستان اهر نيازمند ورود جدي بخش خصوصي در حوزه گردشگري

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي اداره‌کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي، مديرکل ميراث‌فرهنگي اين استان اظهار داشت: ارزش سرمايه‌گذاري طرح‌هاي گردشگري و مرمتي ميراث‌فرهنگي در دست اجراي شهرستان اهر به بيش از 15 ميليارد ريال مي‌رسد.

«تراب محمدي» با بيان اين‌که اين ميزان اعتبار و سرمايه‌گذاري براي تکميل و اجراي 25 طرح گردشگري و ميراث فرهنگي است، افزود: مسجد جامع اهر يکي از بزرگترين طرح‌هاي مرمتي اين شهرستان است که با اعتبار ملي بالغ بر 3 ميليارد ريال در حال مرمت است و به زودي آماده بهره‌برداري مي‌شود.

وي اتمام مرمت و بازسازي بازار تاريخي اهر را که در اثر زلزله آذربايجان شرقي آسيب جدي ديده بود ديگر پروژه مرمتي اين شهرستان خواند و گفت: براي مرمت اين بازار بيش از 10 ميليارد ريال اعتبار هزينه شده است که جزو افتخارات تاريخ مرمت کشور محسوب مي‌شود و مراسم رونمايي از اتمام اين پروژه با حضور معاون رئيس‌جمهور و رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي کشور انجام شد.

محمدي شهرستان اهر را داراي آثار تاريخي و منحصر به‌ فرد خواند و گفت: اهر جاذبه‌هاي تاريخي و گردشگري فراواني دارد که گردشگران بسياري را به سوي خود مي‌کشاند اما براي بالا بردن مدت اقامت اين گردشگران در شهرستان بايد نسبت به توسعه و افزايش هتل‌هاي اين منطقه اقدام کرد.

عضو شوراي مشورتي گردشگري کشور تصريح کرد: طبق برنامه‌ريزي‌ها و نيازسنجي‌هاي صورت گرفته، تا 30 سال آينده شهرستان اهر دست کم به 10 هتل مجهز نياز خواهد داشت.

محمدي با تاکيد بر اين‌که بخش خصوصي بايد به صورت جدي‌تري وارد بحث احداث امکانات اقامتي و تاسيسات گردشگري در اهر شود، افزود: اگر بخواهيم از ورود گردشگر به منطقه منفعتي براي شهرستان و استان حاصل شود، بايد امکاناتي را فراهم کنيم تا گردشگر براي آن‌ها هزينه کند.
الف/117

انتهای پیام/

کد خبر 1391090811