مستندسازان چيني آيين‌هاي عاشورايي يزد را به تصوير کشيدند

به گزارش ميراث‌آريا(chtn) به نقل از روابط عمومي اداره‌کل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد، اين گروه که همزمان با تاسوعا و عاشوراي حسيني در يزد حضور داشتند، مراسم‌هاي مذهبي ويژه محرم نظير مجالس روضه‌خواني، هيات‌هاي عزاداري، نخل‌برداري و تغزيه‌خواني را به تصوير کشيدند.

«سوچين لو» خبرنگار چيني در نشستي با حضور مسوولان اداره‌کل ميراث‌فرهنگي استان يزد گفت: نقاط مشترک بسياري ميان مردم يزد و کشور چين وجود دارد که از حيث غناي تاريخي و فرهنگي آن دو را به هم نزديک مي‌سازد.

وي عظمت و شکوه عزاداري در اين استان را مورد تاکيد قرار داد و اظهار داشت: گرچه قبل از سفر درباره مراسم عاشورا مطالعاتي داشته اما آنچه را شاهد بودم نه تنها يک مراسم مذهبي نيست، بلکه فرهنگي است سرشار از شور و نشاط خاص که در ميان تمامي نسل جامعه به طور يکسان هويدا است.

در ادامه «مين شو» کارگردان اين گروه نيز ضمن ابراز خرسندي از حضور در يزد به‌ويژه در اين مراسم، گفت: منظور از ساخت اين مجموعه، آشنايي مردم کشور چين با فرهنگ عاشورايي است، چرا که يزد با وجود مراسم‌هاي آييني خاص در ماه محرم، ظرفيت بالايي براي جذب گردشگر دارد.

اين گروه مستند‌ساز که به منظور به تصوير کشيدن روابط تاريخي _ فرهنگي دو کشور خصوصا جاده ابريشم به ايران سفر داشتند، از بافت تاريخي و صنايع‌دستي اين استان نيز بازديد کردند.
الف/117

انتهای پیام/

کد خبر 139109089