اجراي طرح هميار گردشگر در کرمان همزمان با نوروز 92

به گزارش ميراث‌آريا(chtn)، مديرکل ميراث‌فرهنگي،‌ صنايع‌دستي و گردشگري استان کرمان در دومين جلسه ستاد تسهيلات سفرهاي نوروزي اظهار داشت: تمهيدات لازم براي جذب اين اعضاي داوطلب انديشيده و کلاس‌هاي آموزشي براي آن‌ها نيز اجرا مي‌شود.

«حسين شمس‌الديني» با اشاره به اين که هر سال شماري از راهنمايان تور به عنوان راهنماي گردشگران نوروزي به اطلاع‌رساني و هدايت مسافران مي‌پردازند، افزود: اين مهم براي نوروز پيش رو به صورت وسيع‌تر و با بهره‌گيري از دانش‌آموزان و دانشجويان علاقنمند اجرا مي‌شود.

وي با بيان اين‌که استان کرمان در مسير گردشگران عبوري استان‌هاي مجاور قرار دارد، خاطرنشان کرد: لازم است تمامي شهرداران استان از هم‌اکنون نسبت به زيباسازي معابر و ميادين و همچنين تامين امکانات لازم نظير سرويس‌هاي بهداشتي و ايجاد مکان‌هاي مورد نياز براي اقامت مسافران در پارک‌ها اقدام کنند.

اين مقام مسوول با اشاره به اين‌که اطلاع‌رساني به گردشگران نوروزي توسط ارگان‌هايي نظير نيروي‌انتظامي، هلال‌احمر و ميراث‌فرهنگي صورت مي‌گيرد، گفت: بايد با تجميع نيروها در يک مکان خاص به صورت متمرکز به کار اطلاع‌رساني به گردشگران سرعت بخشيم.
الف/117

انتهای پیام/

کد خبر 1391092016