لغو تشريفات صدور رواديد زائران خارجي که مستقيم به مشهد مقدس سفر مي کنند

به گزارش ميراث آريا(chtn) به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري ؛ دکتر محمود احمدي نژاد بعد از ظهر جمعه در جريان سفر به مشهد مقدس، در نشست کارگروه ملي زيارت که به رياست وي و با حضور تمامي اعضاي کارگروه تشکيل شد، در خصوص بازسازي بافت فرسوده اطراف حرم امام رضا (ع) خواستار تشکيل هيات داوري متشکل از معماران و کارشناسان شهرسازي شد تا طرح هاي توسعه اي پيرامون حرم رضوي، پس از بررسي اين هيات، اجرايي شود.

وي بر لزوم تهيه معيارهاي اصيل براي اجراي پروژه هاي بافت پيراموني حرم مطهر امام رضا (ع) از سوي اين هيات تاکيد کرد و گفت: از آنجا که بايد در اجراي تمامي طرح هاي بزرگ عمراني پيوست فرهنگي لحاظ شود از استاندار مي خواهم تا تمامي طرح هاي توسعه مشهد مقدس به ويژه طرح هاي پيرامون حرم مطهر با نگاه ديني، ملي و بين المللي پس از داوري و تاييد اين هيات، به اجرا در آيد.

دکتر احمدي نژاد با اشاره به اينکه هدف اصلي از زيارت امام رضا (ع) ارجاع دل و جان مردم به حضور امام عصر (عج) است، گفت: هرگونه فعاليت فرهنگي بدون امام اثر بخشي ندارد، لذا نتيجه زيارت بايد گره خوردن دل و جان انسانها به امام عصر (عج) باشد و در اين مسير نبايد به ابزار توجه داشت چرا که نيت ها اصالت دارند.

در اين نشست پس از بررسي مصوبات گذشته کارگروه ، پيشنهاد اعضا مبني بر انتخاب مشهد مقدس بعنوان شهر نمونه بين المللي زيارتي به تصويب رسيد.

رييس جمهور با اشاره به برخي مزيت هاي اين مصوبه براي توسعه گردشگري زيارتي شهر مشهد گفت: با اجرايي شدن اين مصوبه براي آن دسته از زائران خارجي که به طور مستقيم به شهر مشهد سفر مي کنند، لزوم انجام تشريفات صدور رواديد لغو خواهد شد.

در اين کارگروه همچنين با تشکيل بنياد ملي گردشگري زيارت به منظور ساماندهي زائران و مديريت اسکان و ارائه خدمات فرهنگي به آنان با تمرکز بر ترويج محصول زيارت موافقت شد.

بر اساس اين مصوبه، بنياد ملي زيارت با حضور نمايندگان آستان هاي مقدس رضوي، حضرت معصومه (س)، حضرت شاهچراغ و برخي دستگاههاي اجرايي به صورت هيات امنايي تشکيل خواهد شد.

طرح راه اندازي شبکه تلويزيوني زيارت در سطح ملي به مرکزيت شهر مقدس مشهد از ديگر مصوبات کارگروه زيارت بود.

در ابتداي اين جلسه استاندار خراسان رضوي گزارشي از مصوبات جلسات قبلي اين کارگروه ارائه داد.

وي از اجراي طرح مطالعات توسعه کمي و کيفي زيارت حضرت رضا (ع) خبر داد و گفت: اجراي اين طرح در راستاي تعميق فرهنگ زيارت و ساماندهي امور زائران و تامين زيرساخت هاي لازم براي زيارت انجام شده است.

استاندار خراسان رضوي همچنين با تشريح مصوبات و تکاليف وزارتخانه ها و دستگاههاي اجرايي بر اساس مصوبات هيات دولت، گزارش روند اجرايي هر يک از مصوبات را ارائه داد.

انتهای پیام/

کد خبر 139109241