افزايش اقامت گردشگران نوروزي مازندران

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، به نقل از روابط عمومي اداره کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مازندران، «سيف الله فرزانه» در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد تسهيلات سفر مازندران با بيان اينکه مازندران تنها استاني است که داراي شش راه مواصلاتي بکر و زيبا است گفت: به واسطه مشکلات جهاني ارز تصور بر اين بوده که سفرهاي نوروزي گردشگران کمرنگ تر از سال هاي گذشته باشد در حالي که امسال سفرهاي نوروزي گردشگران زودتر از سال هاي گذشته اتفاق افتاده است.

وي ادامه داد: امسال در راستاي ارتباط با واحدهاي اقامتي و پذيرايي تذکري صورت نخواهد گرفت و در صورت مشاهده تخلف پلمپ صورت خواهد گرفت.

قائم مقام و مدير کل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مازندران يادآور شد: 600 غرفه صنايع دستي از سراسر کشور وارد استان شده اند تا محصولات خود را به فروش برسانند که اين امر از اتفاقات نادر طي چندي سال گذشته بوده است.

وي به مجتمع هاي تفريحي توريستي نمک آبرود، پارک جنگلي نور و پارک جنگلي ميرزا کوچک خان اشاره کرد و افزود: تعداد دو ميليون و 500 هزار نفر بازديد کنندگان از اين مجتمع ها صورت گرفته که بسيار بالا بوده است.

قائم مقام و مدير کل ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري مازندران گفت: دو ميليون و 500 هزار نفر از مجتمع هاي تفريحي توريستي نمک ابرود،پارک جنگلي نور و پارک جنگلي ميرزا کوچک خان بازديد کرده اند.

فرزانه با اشاره به اينکه تا تاريخ سوم فروردين ماه 92 حدود 7 ميليون گردشگر وارد مازندران شده اند اظهار داشت: 25 درصد رشد ورودي و 21 درصد رشد اقامت را در استان داشته ايم.

وي با اشاره به بي سابقه بودن افزايش ماندگاري اقامت در استان اشاره کرد و افزود: اقامت گردشگران نوروزي در مازندران از 3 روز به 4 روز افزايش يافته است.

/108

انتهای پیام/

کد خبر 1392010621