موزه آذربايجان پربازديد کننده ترين موزه آذربايجان شرقي در نوروز 92

به گزارش ميراث آريا(chtn)، به نقل از روابط عمومي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان شرقي «تراب محمدي» با اعلام اين خبر افزود: موزه آذربايجان در ايام نوروز شاهد حضور و بازديد ده ها هزار نفر از گردشگراني از استان هاي مختلف و کشورهاي خارجي بود.

وي تصريح کرد: با توجه به افزايش سفر گردشگران از استانهاي مختلف و کشورهاي ديگر به آذربايجان شرقي در تعطيلات نوروزي امسال، بر تعداد بازديدکنندگان از محوطه هاي تاريخي و موزه هاي استان به خصوص موزه تاريخي آذربايجان افزوده شده بود.

محمدي خاطرنشان کرد: موزه آذربايجان که همواره بيشترين آمار بازديد کننده را در طول سال نسبت به ديگر موزه ها دارد، يکي از مهمترين و قديمي ترين موزه هاي کشور است که بيش از پنجاه سال سابقه فعاليت درخشان و ارزشمند در کارنامه آن مي درخشد.

اين مقام مسئول موزه آذربايجان را دومين موزه کشور پس از موزه ملي تهران عنوان کرد و گفت: اين موزه داراي آثار منحصر به فردي از تاريخ و تمدن دوره هاي مختلف تاريخي از نقاط مختلف ايران زمين است که گردشگران شهر تبريز در ايام ويژه اي چون نوروز، ديدار از اين بناي زيبا و تاريخي به همراه اشياي منحصر به فردش را از دست نمي دهند.

محمدي تشريح کرد: چيدمان تاريخي طبقه همکف موزه با معرفي طبقه بندي شده دوره هاي پيش از تاريخ تا ساساني، سالن سکه ها و سالن آثار دوره اسلامي و زير زمين موزه شامل مجسمه هاي منحصر به فرد استاد احد حسيني، همه ساله بازديدکنندگان فراواني را به خود جذب مي کند.

وي با اشاره به نقش اين موزه به عنوان يکي از موزه هاي قديمي و مهم کشور، در معرفي عظمت تاريخي ايران به جهانيان، گفت: موزه آذربايجان بخشي از ميراث گرانبهاي گذشته را در خود جاي داده که استقبال از آن بسيار باعث خوشحالي است.

/108

انتهای پیام/

کد خبر 139201193