نمايش \"آتشدان ارجان\" در نمايشگاه شکوه خاور باستان کويت

«اسد الله محمد پور» در گفت و گو با ميراث آريا(chtn)، با اعلام اين خبر گفت: اين نمايشگاه به همت موزه دار الآثار الاسلاميه کويت از 13 فروردين ماه 92 در اين کشور آغاز و به مدت يک ماه ادامه دارد.

وي افزود: در اين نمايشگاه علاوه بر ايران و کويت کشورهاي عراق، افغانستان و يونان نيز حضور دارند.

محمدپور در ادامه با اشاره به مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه اضافه کرد: در مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي کشورمان، رئيس کل موزه ملي ايران، سفير جمهوري اسلامي ايران در کويت، رئيس کل موزه ملي کويت، چند تن از وزرا و مقامات عالي رتبه کويت و تعدادي از سفرا و ديپلمات هاي کشورهاي گوناگون به همراه خانواده هاي خود حضور داشتند.

رئيس کل موزه ملي ايران در تشريح دلايل انتخاب اين شي براي نمايش در اين نمايشگاه اظهارداشت: از آنجايي که عنوان اين نمايشگاه شکوه خاور باستان است کشور کويت درخواست کرده بود که يک شي مرتبط با هزاره سوم تا دوره ساساني براي نمايش در اين نمايشگاه انتخاب شود بنابراين هيات کارشناسي ايران «آتش دان ارجان» را که يکي از اشيا مربوط به دوره ايلام نو و متعلق به 2 هزار و 800 سال پيش است را براي اين نمايشگاه انتخاب کردند.

وي خاطر نشان کرد: در حاشيه افتتاح اين نمايشگاه يک همايش نيز برگزار شد که سخنراني نماينده جمهوري اسلامي ايران در اين همايش مورد توجه و استقبال حاضرين قرار گرفت.

/108

انتهای پیام/

کد خبر 1392012016