2 رشته صنايع دستي بومي قزوين شماره ملي استاندارد دريافت کرد

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، «اسدا.. بيرانوند» مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با ابراز خرسندي از دريافت شماره استاندارد ملي دو رشته موج بافي و پن بافي گفت: اين دو رشته در 338 اجلاسيه کميته ملي پوشاک و فرآورده هاي نساجي الياف با موضوع «نساجي، موج بافي وپن بافي، واژه نامه» و همين‌طور در 335 اجلاسيه کميته ملي پوشاک و فرآورده هاي نساجي الياف- آيين کار موفق به دريافت چهار شماره استاندارد ملي شدند.

وي با اشاره به روند دريافت اين شماره‌ها افزود: براي نخستين بار است که دو رشته صنايع دستي در دو زمينه آيين کار و واژه نامه همزمان با هم شروع به استاندارد سازي شده و در يک کميته نهايي نيز مورد بررسي قرار مي‌گيرند که در نهايت شماره استاندارد ملي را کسب کردند.

بيرانوند ادامه داد: نسخه الکترونيکي استانداردهاي مذکور بر روي سايت سازمان ملي استاندارد به آدرس www.isiri.org در قسمت فعاليت ها /استانداردها/ فهرست استانداردهاي ملي براي بهره برداري تمامي کاربران موجود و قابل دسترس است.

وي در پايان اظهار داشت: براساس اين شماره استانداردهاي ملي، محصولات توليد شده نشان استاندارد ملي دريافت کرده و اداره استاندارد بر کيفيت محصول نظارت خواهد داشت.

/117

انتهای پیام/

کد خبر 139202213