مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مرکزي گفت: اين استان آمادگي کامل براي استقبال از مسافران تابستاني را دارد.

به گزارش ميراث آريا(chtn) مجتبي رضواني در نشست ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني استان مرکزي در اراک افزود: آمارگيري از تعداد مسافران ورودي و اقامت مسافران و گردشگران، بازديدهاي نظارتي و بازديد از موزه ها، اماکن و ابنيه هاي تاريخي از برنامه هاي مهم ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اين استان در تابستان امسال است.

وي ادامه داد: نظارت بر تاسيسات و موسسات گردشگري، برگزاري جشنواره هاي گردشگري، فرهنگي و هنري و نظرسنجي از مسافران و گردشگران از ديگر برنامه هاي اين نهاد است.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان مرکزي اضافه کرد: اجراي تورهاي استانگردي و تورهاي خاص، اطلاع رساني و راهنمايي مسافران و گردشگران و هماهنگي با ساير سازمان ها و نهادها از ديگر برنامه هاي اين نهاد در تابستان امسال است.

رضواني اظهار کرد: ستاد تسهيلات سفرهاي تابستاني از امروز (يکشنبه) کار خود را آغاز کرده و تا 31 شهريور امسال نيز ادامه دارد.

وي ادامه داد: تجهيز و آماده سازي نمازخانه ها و سرويس هاي بهداشتي و سکوي هاي نماز، استفاده از نيروهاي تشکل هاي گردشگري براي اطلاع رساني و راهنمايي مسافران، تجهيز و آماده سازي موزه ها و مکان هاي تاريخي براي بازديد گردشگران از ديگر برنامه هاي ستاد تسهيلات اين استان است.

انتهای پیام/

کد خبر 139204083