افتتاح موزه بزرگان دین با هدف آگاهی افزایی در ارتباط با شخصیت های دینی

 معاون میراث فرهنگی کشور با بیان اینکه افتتاح موزه بزرگان دین یک اتفاق ارزشمند و اقدامی معنوی است که از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت می گیرد گفت: این موزه با هدف آگاهی افزایی به افردا در ارتباط با شخصیت های دینی، بزرگان و اندیشمندان اسلامی افتتاح شده است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، «آتوسا مومنی» عصر امروز با بیان این مطلب در مراسم افتتاحیه موزه بزرگان دین که با حضور دکتر محمد شریف ملک زاده معاون رئیس جمهور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سالن آمفی تئاتر ارگ آزادی برگزار شد افزود: افتتاح این موزه جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری اسلامی که مهد تشیع به شمار می آید  نقش مهمی در معرفی شخصیت های اسلامی و دینی دارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از گردشگران خارجی ترجیح می دهند قبل از بازدید از استان های مختلف کشور از تهران بازدید کنند اضافه کرد: افتتاح این موزه در شهر تهران می تواند به معرفی بزرگان و اندیشمندان دینی به گردشگران خارجی نیز کمک کند.

مومنی اظهارداشت: این موزه با همت جمع کثیری از علماء و اندیشمندان دینی، شخصیت های دانشگاهی، متخصصان امر موزه داری، هنرمندان و همکاران سازمان میراث فرهنگی امروز افتتاح خواهد شد.

وی با قدر دانی از دکتر محمد شریف ملک زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در خصوص پیگری ها برای افتتاح ای موزه اضافه کرد: بدون شک افتتاح این موزه یک برگ زرین دیگر در افتخارات سازمان میراث فرهنگی به شمار می آید.

مومنی خاطر نشان کرد: موزه بزرگان دین با طراحی بسیار زیبا و با هدف آشنایی هرچه بیشتر آحاد مردم با زندگی نامه شخصیت های دینی افتتاح شده است.

وی با تشریح اهمیت موزه اضافه کرد: هر موزه بنا به شرایط خاصی که دارد از اهمیت خاصی برخوردار است اما در این میان موزه بزرگان دین به دلیل اینکه معرفی کننده زندگی نامه شخصیت های بزرگ دینی و اندیشمندان اسلامی است از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

/108

انتهای پیام/

کد خبر 1392050211