نجفی؛از دبیرستان تاریخی مروی تا ریاست سازمان میراث فرهنگی

با حکمی از سوی حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی،دکتر محمد علی نجفی به عنوان معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب شد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری دکتر محمدعلی نجفی ۲۳ دی ‌ماه ۱۳۳۰ در تهران به‌دنیا آمد و در دبیرستان «مروی» تحصیلات دوره‌ی متوسطه را به پایان رساند و پس از گذراندن تحصیلات خود در رشته‌ی ریاضی در دانشگاه شریف، برای ادامه‌ تحصیل به آمریکا رفت.او دوره کاشناسی ارشد را در موسسه‌ فن‌آوری ماساچوست (MIT) گذراند،ولی به‌دلیل فعالیت‌های مربوط به پشتیبانی از حرکت انقلاب اسلامی در ایران، دوره‌ی دکتری خود را ناتمام رها کرد و به کشور بازگشت.

نخستین مسوولیت دکترنجفی پس از ورود به ایران، ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۳۵۹ به مدت یک‌سال بود. او توسط دکتر باهنر برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و توانست رأی اعتماد بگیرد.دکتر نجفی طی چند دوره در دولت‌های شهید باهنر، میرحسین موسوی و هاشمی رفسنجانی به‌عنوان وزیر آموزش وپرورش فعالیت کرد.

دکتر نجفی در دولت اصلاحات با حکم سیدمحمد خاتمی به ریاست سازمان برنامه و بودجه منصوب شد. وی بین سال‌های ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ معاون آموزشی صداوسیما بود. دکتر نجفی همچنین در پاییز ۱۳۸۵ با قرار گرفتن در فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان، در انتخابات شورای شهر تهران شرکت کرد و توانست همراه با احمد مسجدجامعی، معصومه ابتکار و هادی ساعی از فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان در جمع ۱۵ نفره‌ی شورای شهر تهران قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1392052610