نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان طبس به اداره میراث فرهنگی ارتقاء یافت

نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس با پیوستن به استان خراسان جنوبی به اداره میراث فرهنگی ارتقاء یافت.

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان  خراسان جنوبی، در ابلاغی از سوی معاون توسعه مدیریت سازمان میرث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، خطاب به اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی آمده است که کلیه اقدامات در خصوص صدور احکام، انتصابات و .. . مطابق ساختار تشکیلاتی جدید طبس صورت پذیرد.

 ارتقاء تشکیلات اداری میراث فرهنگی طبس در تکميل زيرساخت هاي گردشگري و معرفي و سامان دهي بهتر جاذبه های گردشگری و ايجاد زيرساخت ها و امکانات رفاهي براي زائران و گردشگران شهرستان موثر است و این ارتقاء با توجه به گستردگی زمینه‌های تاریخی و میراث و ابنیه فرهنگی و صنایع دستی و پتانسیل‌های بالقوه گردشگری اين شهرستان و به دنبال درخواست‌های مردمی و تلاش ها و پیگیری های مستمر مسئولان صورت گرفته است.

لازم بذکر است: وجود بارگاه امام زاده حسين بن موسي الکاظم(ع)، باغ گلشن، ارگ قديم و بسياري از آثار چند صد ساله طبس و وجود 8 روستاي هدف گردشگري از جمله روستاي نايبند به عنوان ماسوله ايران، بزرگ ترين پناهگاه يوزپلنگ آسيايي، مناطق حفاظت شده حيات وحش و بزرگ ترين سد قوسي جهان از جمله جاذبه های این شهرستان می باشد.

/108

 

انتهای پیام/

کد خبر 139206017