تکیه معاون الملک، رنگین کمان  تکایای غرب کشور است


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، گفت: تکیه معاون الملک،رنگین کمان تکایای غرب کشور است.


به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، نصرت اله سپهر در جریان بازدید از تکیه معاون الملک کرمانشاه اظهار داشت: این تکیه را آلبوم کاشی های هفت رنگ در تکایای غرب کشور خطاب نمود و افزود: تکیه معاون الملک دارای معماری منحصر به فردی است که چشم گردشگران را خیره نگه می دارد.


وی یادآور شد: وجود تکیه معاون الملک و کاشیکاریهای منحصر به فردش، به لحاظ روحی و روانی، کاربردی و محتوایی یک سند افتخار در فرهنگ ایران اسلامی تلقی می شود که در این دیار واقع شده است.


سپهر افزود: توجه ویژه به این اثر شاخص استان کرمانشاه از جمله اولویت های اصلی اداره  کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه است.


این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، اظهار کرد: نیاز بود که در اسرع وقت جلسه ویژه ای با حضور کارشناسان و مشاوران ذیصلاح ودقت نظر دفتر فنی میراث فرهنگی استان برگزار شود تا نسبت به ایستایی این اثر و توجه به مسائل سازه ای آن و رفع موانع آسیب رسان از جمله رطوبت محیطی با توجه به رطوبت های ناشی از آب های سطح الارضی و تحت الارضی و لزوم مرمت صحیح از جمل به صورت ویژه مرمت گنبد واقع در زینبیه که دارای ترک های است اقدام لازم در اسرع وقت صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 139206166