برگزاری جشنواره گردو تکانی، برداشت انگور و آلو در هفته گردشگری

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان همدان در تشریح برنامه های هفته ی گردشگری این استان گفت: یکی از جذاب ترین برنامه هایی که به مناسبت فرا رسیدن هفته گردشگری در این استان اجرا خواهد شد جشنواره گردو تکانی است که از تنوع و جذابیت خاصی برخوردار است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، علیرضا ایزدی با اشاره به آغاز هفته ی گردشگری از 5تا 11 مهر از برگزاری جشنواره گردو تکانی  تویسرکان ، برداشت انگور در روستای مانیزان ، و آلو در روستای ملحمدره اسدآباد خبر داد.

 وی همچنین از پخت کماج های 14 متر مربعی ، سفال لالجین و افتتاح موزه شهدا ی نهاوند را از دیگر برنامه های هفته ی گردشگری در استان بیان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با قدردانی از رسانه ها و صداو سیمای مرکز همدان برای معرفی توانمندی های گردشگری استان و پخش ازشبکه های سراسری و بین اللمللی ، پخش 30 ساعت برنامه حوزه صدا، 5 ساعت برنامه در حوزه سیما و 200 دقیقه برنامه در حوزه خبر همدان تشکر و خواستار همکاری هرچه بیشتر رسانه ها برای پوشش مطلوب برنامه های این اداره کل در هفته گردشگری شد.

وی هم چنین با بیان اینککه همدان یکی از مهمترین مقاصد سفر در ایران است از افزایش 17 درصدی مسافران تابستانی به استان خبر داد و گفت : حدود 90 درصد هتل ها و مکان های اسکان ، در اختیار گردشگران است.

مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان همدان خاطر نشان کرد: جاذبه هاي تاريخي، فرهنگي و رفاهي اين استان ظرفيت جذب ۳۰۰ هزار گردشگر خارجي و هشت ميليون گردشگر داخلي در سال را دارد. 

ايزدي به برگزاری جشنواره تابستانی همدان نیز اشاره کرد و با توجه به استقبال مسافران از این جشنواره گفت:  برگزاري سومين جشنواره تابستاني همدان اقدام بزرگي در حوزه گردشگري اين استان بود.

وي گفت: در زمان برگزاري اين جشنواره برنامه هاي پرشور و نشاطي در ۴۰ شب متوالي در همدان برگزار شد كه اميدواريم در آينده اين برنامه ها، پرنشاط تر و با كيفيت بالاتري برگزار شود تا همدان به جايگاه واقعي خود برسد.

ايزدي افزود: در طول برگزاري جشنواره، به طور متوسط در هر شب ۴۴ برنامه مختلف برگزار شد و پنج هزار نفر در اين برنامه ها شركت كردند.

وي گفت: مدت اقامت مسافران در همدان به طور متوسط به ۲،۹ روز رسيده، كه اين امر در آغاز كار بسيار مطلوب ارزيابي مي شود.

مديركل ميراث فرهنگي،گردشگري و صنايع دستي همدان اظهاراميدواري كرد: با توجه به اقدامات پايه اي كه در گردشگري استان همدان انجام شده بتوانيم برنامه هاي خوبي در هفته گردشگري و جشنواره زمستاني نيز اجراكنيم و بازديد گردشگران از همدان را به تمام فصل هاي سال تعميم دهيم.

 به گفته ایزدی، پايتخت تاريخ و تمدن ايران زمين بايد ميزبان همه هموطنان با فرهنگ هاي مختلف در ايران باشد تا بتواند در زمينه گردشگري به پويايي قابل توجه رسيده و به جايگاه واقعي خود دست يابد.

ايزدي افزود: براي ايجاد امكانات رفاهي و تفريحي و جذب گردشگر به استان همدان بايد ۲۰مجتمع رفاهي همچون دهكده گردشگري گنجنامه و شهربازي رنگين كمان در استان همدان ايجاد شود.

/108

 

 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 139207039