تاریخ باشکوه و مهمان‌نوازی مردم ایران عامل جذب گردشگران خارجی

نماینده سازمان ملل در ایران با تشریح جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری ایران و با بیان این که از دیدن این جاذبه‌ها شگفت‌زده شده‌ام گفت: به نظر من جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری در ایران در کنار تاریخ و تمدن باشکوه و نیز مهمان‌نوازی و برخورد محبت‌آمیز ایرانیان می‌تواند عامل بسیار مهمی در جذب گردشگران خارجی باشد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور، \"گری لوئیس\" نماینده سازمان ملل در ایران پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان و فعالان صنعت گردشگری که با حضور دکتر محمدعلی نجفی و جمع کثیری از مهمانان داخلی و خارجی در سالن اجلاس سران برگزار شد افزود: جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیری در ایران وجود دارد که گردشگران دنیا دوست دارند از این جاذبه‌ها بازدید کنند.

وی گفت: من به عنوان هماهنگ‌کننده مقیم سازمان ملل به مدت 5 ماه است که در ایران فعالیت می‌کنم و در طول این مدت با اتومبیل شخصی خود به شهرهای اصفهان، شیراز، یزد، سمنان و مناطقی از مازندران سفر کرده و از نزدیک جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری ایران را دیده‌ام.

\"گری لوئیس\" با بیان این که من اهل جزیره کارائیب هستم افزود: همه می‌دانید اقتصاد خانواده‌های ساکن در این جزیره به گردشگری متصل است و میزان درآمدهای خانواده‌های ساکن در این جزیره به میزان ورود گردشگران بستگی دارد از اینرو به عنوان یکی از ساکنان این جزیره با موضوع گردشگری از دوران کودکی آشنا هستم.

وی افزود: صنعت گردشگری برای کشورهای فعال در این حوزه از اهمیت فراوانی برخوردار است و می‌تواند درآمدزایی و ایجاد اشتغال را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به صنعت گردشگری در ایران اضافه کرد: شما در کشور خود زیرساخت‌های بسیار مناسب و ظرفیت‌های فراوانی از جمله تاریخ و تمدن غنی‌ای برای جذب گردشگران خارجی دارید.

نماینده سازمان ملل در ایران افزود: میراث غنی ایران برای گردشگران خارجی جذاب است ضمن اینکه رفتار بسیار دوستانه و مهمان‌پذیری گرم و روحیه دوستی مردم ایران همه و همه دست به دست هم داده تا سفر به ایران برای هر گردشگر خارجی از جذابیت خاصی برخوردار باشد.

وی با اشاره به ابعاد فرهنگی و سیاسی صنعت گردشگری نیز گفت: صنعت گردشگری خود یک دیپلماسی قوی در جهت افزایش تعاملات کشورها با یکدیگر است و همانگونه دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز اعلام کرده است گردشگری می‌تواند به عنوان یک ابزار در دیپلماسی مورد استفاده قرار گیرد.

\"گری لوئیس\" خاطرنشان کرد: به عنوان نماینده سازمان ملل در ایران آماده هر گونه همکاری برای توسعه و تقویت گردشگری هستم.

/108

 

انتهای پیام/

کد خبر 1392070718