صداي زنگ مرشد يزدي در پایتخت

شب فرهنگي يزد با حضور گروه هاي هنري استان و معرفي جاذبه و ديدني شهر نمونه خشتي جهان در سومين روز هفته گردشگري در برج ميلاد تهران برگزار شد.   

به گزارش میراث آریا(chtn) بهرام رضايي هدف از برگزاري اين مراسم را معرفي ظرفيت هاي فرهنگي استان يزد دانست و خاطرنشان كرد: مردم دارالعباده هنوز اصالت فرهنگي و هويت خود را حفظ نمودند و برگزاري آن مي تواند، گوشه اي از فولكلور و آئين هاي ديني و اعيادي را به نمايش بگذارد. 

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد از استقبال بازديد كنندگان درباره نواختن زنگ مرشد يزدي و ثناي علي گويان خبر داد كه تداعي كننده  ورزش زورخانه اي و پهلوانان خاگ گهربار يزد بود. 

وي با بيان اينكه اين برنامه ها  با محوريت منطقه نمونه گردشگري ارگ سريزد برگزار شد، افزود: اجراي موسيقي سنتي ، آواي ني و دف همراه با اجراي ترانه هاي محلي از ديگر برنامه هاي اين شب فرهنگي بود. 

 گفتني است : غرفه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی يزد نیز در هفته گردشگری از پنجم تا 11 مهر ماه جاری در سالن نمایشگاهی برج میلاد دایر می‌شود و در این غرفه، جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری این استان با ارائه اقلام تبلیغاتی شامل بروشور، نقشه، کارت پستال، پوستر، لوح فشرده و کتابچه‌های معرفی گردشگری استان يزد به علاقمندان معرفی می‌شود.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1392070726