افتتاح پروژه 4 میلیارد تومانی رفاهی-گردشگری در لرستان

   در مراسمی با حضور نماینده  مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی ، معاون عمرانی استانداری لرستان، مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان و جمعی از مدیران و علاقه مندان به  صنعت گردشگری رستوران و مجتمع تفریحی - رفاهی – گردشگری اسلامی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان سید قاسم قربانی مدیر کل میراث فرهنگی لرستان  در این مراسم گفت : عملیات ساخت این رستوران در سال 88 شروع و در این مدت مبلغ 4 میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده که در ساخت این مجتمع گردشگری ، فقط مبلغ 300 میلیون تومان از تسهیلات رفاهی استفاده شده است.

   قربانی افزود :خدمات این مجتمع گردشگری شامل رستوران ، نمازخانه ، سفره خانه ، سالن پذیرایی و مراسم عروسی ، غرفه فروش صنایع دستی و همچنین نانوایی است که میزان اشتغال آن بطور مستقیم 40 نفر و غیر مستقیم 200 نفر است.

   وی گفت:به لحاظ موقعیت جغرافیایی و دارا بودن آثار تاریخی بی نظیر از جمله پل های تاریخی ، غارها ، سنگ نوشته ها و بناهای تاریخی با قدمت بالا و منحصر به فرد و همچنین ثبت آثار تاریخی در مقام بالایی در کشور هستیم اما متاسفانه از نظر استفاده و بهره برداری از بناهای تاریخی به عنوان یک ظرفیت در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال در سطح کشور مقام پایین تری داریم ، بطوری که در رده سنی 15 تا 24 سال در کشور مقام اول بیکاری را داریم و این برای ما مسئولین خوشایند نیست.

   وی افزود : استان لرستان به لحاظ ظرفیتهای باستانی و فرهنگی و همچنین منابع جغرافیایی و طبیعی آمادگی خوبی برای رشد و توسعه گردشگری دارد و با کمک همه مسئولین  از جمله استاندار که با یک رویکرد جدید وارد شده و همچنین نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی نیازمند یک انسجام و هماهنگی بین مسئولین است که امیدواریم شاهد توسعه گردشگری در استان باشیم .

/108

انتهای پیام/

کد خبر 139208116