به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج مراسمی با حضور سرپرست ، معاونین ، کارکنان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و تشکل های وابسته و مرتبط با تأسیسات گردشگری ، صنایع دستی استان گیلان در سالن اداره کل تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان، در این مراسم ابتدا فرمانده پایگاه مقاومت بسیج میرزا کوچک خان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ضمن گرامیداشت این هفته و یاد آوری حماسه های بسیجیان در طول هشت سال دفاع مقدس و نیز فعالیت آنان از زمان تأسیس تا به امروز گفت : بسیج یک حرکت اجتماعی است که بعد از انقلاب به فرمان حضرت امام خمینی ( ره ) بنیانگذار جمهوری اسلامی تشکیل شد.

وی ادامه داد: بسیج نهادی است که با هدف پاسداری از ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی بوجود آمده است . آرمان والا و دیده بلند و هدف عالی انقلاب اسلامی ما را ایجاب می کند که از چار چوب مرزهای ایران بگذرد و دروازه های ملل محروم و توده های مظلوم و مستضعفان جهان را بگشاید و پیام آرامش بخش و رسالت انسانی و رهایی بخش خویش را به گوش جان آنها برساند و زمینه های حکومت عدل الهی و جهانی امام عصر ( عجل اله تعالی فرجه ) را آماده سازد، و از این روی بسیج تمامی نیروهای فعال و آمادگی جهت تحقق این آرمان ارزنده انسانی امری ضروری و طبیعی به نظر می آید . و از اینجا بود که حضرت امام خمینی ( ره ) این قلب تپنده انقلاب و پیام آور آزادی و کرامت و هویت اسلامی و انسانی این قرن جهت مبارزه همه جانبه با آمریکای جهانخوار و در رویارویی با همه ابر قدرتهای تجاوزگر و نیز رشد انقلابی نهضت اسلامیمان روز 5/8/58 را بسیج عمومی اعلام فرمودند و هدف تشکیل بسیج را گفتند که مملکت اسلامی باید همه اش نظامی باشد . تعلیمات نظامی داشته باشد .

نادر ذاکری سپس از فعالیت های انجام شده در پایگاه مقاومت بسیج میرزا کوچک خان اداره کل گزارشی ارائه کرد و از اعضای این پایگاه تقدیر و تشکر کرد.

در ادامه سرهنگ پاسدار حشمت هدایتی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس به ذکر خاطرات جنگ و شهدای جنگ تحمیلی پرداختند سپس با اجرای مداحی به یاد شهدای جنگ تحمیلی و کربلای ابا عبدالله الحسین این مراسم به پایان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 139209065