نیازمند تغییر در زیرساخت‌های صنایع دستی هستیم

معاون صنایع دستی کشور گفت: توجه به رویکردهای جدید در صنایع دستی و هنرهای سنتی و اصلاح برخی از زیرساخت‌ها، صنایع دستی را از وضعیت موجود نجات خواهد داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی، بهمن نامور مطلق با بیان این مطلب اظهار داشت: عدم توجه و رسیدگی به وضعیت صنعتگران، برنامه ریزی غلط مدیریتی و بی‌انگیزه‌گی در جهت پیشبرد اهداف این حوزه، این هنر و صنعت را با چالش مواجه کرده بود که تداوم آن می توانست صنایع دستی کشور را به ورطه نابودی بکشاند.

وی با اشاره به اینکه مظلومیت صنعتگران و رنجی که بر آنها طی چند سال گذشته رفته است را با هیچ منطقی نمی توان توجیه کرد، افزود: تمام تلاش خود را برای برنامه ریزی صحیح به منظور رشد و توسعه این صنعت که ریشه در باورهای گذشتگانمان دارد به کار خواهیم بست.

نامور مطلق ادامه داد: امروز صنایع دستی تنها بخشی از زندگی روزمره مردم نیست بلکه همه زندگی آنهاست و این زندگی وقتی باشکوه و معنادار خواهد بود که صادقانه در خدمت پیشرفت، شکوفایی و اقتثد کشور قرار بگیرد.

لازم به ذکر است معاون صنایع دستی کشور در سفر به اصفهان، به منزل هنرمندان پیشکسوت این استان از جمله، استاد امیرهوشنگ جزی زاده، علی ظریفی، زینت السادات امامی و استاد علاقه مندان رفت و با آنها به گفتگو نشست.

انتهای پیام/

کد خبر 1392090815