ساماندهی جداره ساحلی بافت تاریخی بندر بوشهر

جداره ساحلي بافت تاريخي – فرهنگي بندربوشهر تا اسفند ماه امسال بهسازي، پاكسازي و نورپردازي مي شود.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان بوشهر، طرح ساماندهي، بهسازي، پاكسازي و نورپردازي بافت تاريخي – فرهنگي بندر بوشهر خصوصا\" در معابر و جداره ها و جداره ساحلي بافت تا اسفند ماه سالجاري اجرايي مي شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر در این باره گف: در همين راستا بازگشايي معابر براي دسترسي آسان به محله هاي بافت تاريخي – فرهنگي در نشست شوراي بافت مطرح شده و كميته اي، مركب از كارشناسان شورايبافت ماموريت دارند به صورت ميداني امكان سنجي کنند.

نصرالله ابراهیمی در خصوص خدمات رساني به بافت و بهسازي گفت: محدوده 38 هكتار بافت جزئي از بدنه بندربوشهر و به عنوان حياتي ترين بخش آن بوده و كليه دستگاههاي اجرايي موظف هستند در مقابل با آن همانند ديگر نقاط شهر عمل کنند.

ابراهيمي در خصوص نحوه ي اجراي طرح ساماندهي جداره ساحلي گفت: اين جداره در بافت تاريخي و حد فاصل مسجد تاريخي امام حسن مجتبي در محله كوتي تا عمارت حاج رئيس مي باشد كه در اين پروژه شهرداري بوشهر بهسازي جداره و معابر و بدنه و نورپردازي جداره ساحلي را به عهده خواهد داشت و ميراث فرهنگي وظيفه دارد تعمير، مرمت و تعويض شناشيرها، پنجره ها و تزئينات چوبي جداره ساحلي بافت را در محور ذكر شده انجام دهد.

وی در پايان اظهار داشت: در راستاي زنده سازي و رونق بافت و ترويج ورزش در محلات تاريخي – فرهنگي دو پروژه براي ساماندهي با طراحي جديد براي زمين هاي ورزشي خاكي محلات در دستور كار قرار دارد و فنس كشي، چمن مصنوعي و امكانات ورزش ديگر زمين ها نصب خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 139209137