وجود بقاع مذهبی ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر است

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: وجود300 زیارتگاه و بقعه مذهبی ظرفیت مناسبی برای جذب گردشگر در این استان است.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری در دیدار با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، افزود: این استان از ظرفیت های چشمگیری در بخش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برخوردار است که می توان از آنها برای رونق اقتصادی در منطقه بهره برد.

وی به دو هزار و306 اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد اشاره و بیان کرد:وجود این آثار باستانی و تاریخی بیانگر فرهنگ غنی و تاریخی این استان است.

باقری تامین و تهیه زیرساخت ها فرهنگی و گردشگری را از جمله وظایف ویژه این اداره کل دانست که باید در مناطق مختلف استان به نحو شایسته ای انجام شود.

وی صیانت و نگهداری از آثار تاریخی کهگیلویه و بویراحمد را از وظایف این اداره کل برشمرد و گفت:در سالهای گذشته برخی افراد سودجو چوب حراج به میراث فرهنگی این استان زده اند که این اقدام خیانت بزرگی به نسل های آینده است.

باقری اظهار کرد: حمایت نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد برای مبارزه با سودجویان آثار فرهنگی و باستانی اثر گذار خواهد بود و این اقدام ناپسند که موجب از بین رفتن ارزشهای تاریخی می شود باید در جامعه منسوخ شود.

وی قدمت صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد را به اندازه سال های عمر مردمان این دیار خواند و ابراز داشت: مردم و عشایر غیور و سلحشور این استان با دست بافت های خود زمینه زندگی در روزگاران سخت را فراهم می کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت:گبه، گلیم، جاجیم و سایر دست بافت های این استان در کشور از محبوبیت خاصی برخورداند که با تلاش مردم و مسوولان به این صنایع دستی باارزش و مهم رونق داد.

باقری افزود: در حال حاضر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به دلیل عدم حمایت همه جانبه با مشکلاتی همراه است که باید با تشویق و ترغیب صنعتگران و فراهم کردن زیرساخت ها از این صنعت و هنر درآمد و اشتغال پایدار ایجاد کرد.

وی به ظرفیت ها و توانمندی های این استان در بخش گردشگری نیز اشاره کرد و افزود:وجود چشمه ها، آبشارها، گونه های گیاهی و جانوری شرایط استثنانی را برای جذب گردشگر فراهم کرده است.

باقری گفت: طبیعت بکر و دست نخورده این استان در مقایسه با سایر مناطق کشور می تواند در بخش گردشگری تحول شگرفی به وجود آورد که باید با نظارت مسوولان مربوطه به نحوی که این طبیعت تخریب نشود استفاده بهینه کرد.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع از گردشگری به عنوان ضد فرهنگ استفاده می شود افزود: چنانچه فرهنگ اسلامی، ایرانی و محلی حفظ شود کسی نمی تواند با هرانگیزه ای در این فرهنگ خللی ایجاد کند.

باقری اظهار کرد: باید با افکار و رفتار خود در ابعاد ملی و بین المللی زمینه شناخت ظرفیت ها و توانمندی های چشمگیر کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کرد تا از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1392091511