دیدار مدیرکل میراث فرهنگی تهران با روسای کمیسیون‌های گردشگری اتاق بازرگانی

روسای کمیسیون های گردشگری اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران با حضور در دفتر مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران با وی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران رجبعلی خسروآبادی مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران در ابتدای این جلسه اظهار داشت: گستره جغرافیایی ، سیاسی و اقتصادی استان سبب شده است تا فرصت های اقتصادی خوبی در حوزه سرمایه گذاری و حوزه گردشگری فراهم شود.

وی تجمیع تصمیم گیری ها و دوری از موانع بومی سازی را دو دلیل اساسی برای تسهیل سرمایه گذاری در حوزه های گردشگری تهران نسبت به سایر استانها عنوان نمود.

این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه گذار ی در ساخت اماکن اقامتی در تهران در مقایسه با استانهای شمالی بسیار سودآور است افزود مسافرین که به تهران سفر می نمایند برای انجام امور اداری، تجاری و یا درمانی می باشد و تقریبا در کلیه روزهای کاری هفته برای مراکز اقامتی مسافر وجود دارد در صورتی که در شهرهای شمالی حجم مسافر تنها به آخر هفته و ایام تعطیل ختم می شود و رابطه استان تهران با سایر استانها در رابطه با جذب مسافر یک رابطه معکوس می باشد، هنگامی که حجم مسافر در سایر استانها افزایش می یابد این حجم در استان تهران به طور چشمگیری کاهش می یابد. خسرو آبادی ادامه داد ایام نوروز ارزان ترین و مناسب ترین زمان برای سفر به تهران می باشد زیرا نه از ترافیک و آلودگی هوا خبر است و دیگر آنکه هزینه سفر نسبت به سایر شهرهای توریستی بسیار کاهش خواهد یافت .

امنیت و بهداشت دو مقوله الزامی برای مراکز اقامتی استان تهران

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان تهران در ادامه این دیدار گفت: آنچه متاسفانه در بسیاری از مراکز اقامتی محقق نشده است ایجاد یک رابطه درست میان قیمت پرداختی با خدمات دریافتی می باشد، این مقام مسئول ادامه داد امنیت و بهداشت دو مقوله الزامی برای مراکز اقامتی می باشد و اگر صاحبان مراکز اقامتی برای کاهش قیمت بخواهند از بهداشت و امنیت کم بگذارند از نظر این اداره کل قابل قبول نخواهد بود. در پایان این دیدار خسرو آبادی تنها راه حل توسعه گردشگری استان را همگرایی و همدلی کلیه افراد با نگاه ها و سلیقه های مختلف دانست .

گفتی است در این نشست روسای کمیسیون های گردشگری اتاق های بازرگانی،آبادان،خرمشهر ،قم، ساری، البرز، کرمان،ایلام ،گلستان و تعدادی از اعضای فعال کمیسیون حضور داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 139210237