اشغال 80 درصد ظرفیت اماکن اقامتی قم توسط زائران عراقی

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به حجم بالای ورود زائران و گردشگران عراقی به این استان گفت: 80 درصد ظرفیت اماکن اقامتی قم توسط زائران عراقی در طول سال اشغال می شود.
«عیسی رضایی» با اعلام این خبر درگفت وگو با میراث آریا(chtn)، با اشاره به ورود گردشگران و زائران بی شمار ازعراق و کشورهای حوزه خلیج فارس افزود: ازابتدای سال تا کنون بیش از یک میلیون و 300 هزار گردشگر و زائر عراقی وارد شهر مقدس قم شده اند.
وی با بیان اینکه این زائران درابتدای سفر خود به ایران به طور میانگین مدت سه روز را در شهر مقدس قم اقامت دارند افزود: این افراد بعد از حضور درقم و زیارت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) به دیگر شهرهای ایران سفر کرده و در راه بازگشت نیز مجددا با حضور در قم به طور میانگین دو روز اقامت دارند.
وی گفت: در حال حاضر برنامه ریزی های بسیار مناسبی برای ساماندهی زائران عراقی در این استان در دست بررسی و اقدام است که از آن جمله می توان به ساماندهی منازل استیجاری برای اسکان و ارائه خدمات به زائران عراقی اشاره کرد.
رضایی گفت: عراقی ها علاقه بسیار زیادی برای سفر به ایران و زیارت شهرهای مقدس دارند بنابراین باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هم چنین با اشاره به سفر چند روز پیش معاون گردشگری کشور به استان قم ادامه داد: در سفر مرتضی رحمانی موحد موضوع ساماندهی زائران عراقی و ارائه خدمات مطلوب به این افراد به طور ویژه بررسی شد.
به گفته وی، در زمان پیک حضور گردشگران عراقی گاهی اوقات اماکن اقامتی قم پاسخگوی نیاززائران عراقی برای اسکان و ارائه خدمات به آن ها نیست از این رو تعداد زیادی منزل مسکونی در شهر مقدس قم برای ارائه خدمات مطلوب تر به زائران عراقی در حال ساماندهی هستند.
رضایی خاطر نشان کرد: زائران عراقی به طور میانگین 5 شب در قم اقامت دارند که حضور این افراد فرصت بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری مذهبی در شهر مقدس قم است.
/108

انتهای پیام/

کد خبر 1392102411