حفاظت و صيانت از آثار تاريخي وظيفه همگاني است

مدير كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان غربي حفظ و نگهداري و صيانت از آثار تاريخي را بسيار با اهميت دانسته و وظيفه همگاني برشمرد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان غربي ، مظفر عباس زاده در جلسه مشترك با فرمانداري شهرستان شوط ضمن تبريك هفته وحدت و ميلاد مسعود پيامبر آكرم (ص) و امام جعغرصادق (ع) گفت : آنچه كه امروز مورد نياز ميراث فرهنگي است حذف سطحي نگري و نگرش عمقي به مسائل پيرامون ميراث فرهنگي است.

وي با اشاره به وجود آثار تاريخي در استان افزود : استان آذربايجان غربي با توجه به موقعيت جغرافيايي و داشتن مرزهاي مشترك با 4 كشور مي تواند در معرفي آثار تاريخي و ميراث فرهنگي كشور نقش بسزايي داشته باشد.

عباس زاده تلاش دست اندركاران ميراث فرهنگي در حفظ اين آثار را بسيار با ارزش دانسته و اضافه كرد : صيانت ازآثار گذشتگان متعلق به يك سازمان بنام ميراث فرهنگي نيست و بايستي در حفظ هويت تاريخي كشورمان همه دست به دست هم داده و در اين مهم احساس وظيفه کنیم .

اصغرپيام فرماندار شوط نيز با تبريك اعياد اين هفته و با بيان اهميت مراقبت از آثار تاريخي گفت : اين شهرستان با داشتن مواهب طبيعي و تاريخ بلند و مردماني فرهنگ دوست داراي آثارمتعدد تاريخي كه مي توان با برنامه ريزي مناسب در راستاي توسعه صنعت گردشگري اهداف آن اداره كل را محقق ساخت .

در ادامه جلسه مواردي در خصوص اقدامات يعمل آمده در خصوص جلوگيري از حفاريهاي غيرمجاز بويژه در توابع يكي از روستاهاي اين شهرستان توضيحاتي ارائه شده و تصميمات ارزشمندي اتخاذ شد.

گفتني است در حاشيه اين جلسه مظفرعباس زاده از محل جديد نمايندگي اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان آذربايجان غربي در شهرستان شوط كه به همت فرمانداري اين شهر راه اندازي شده بازديد كرد.

انتهای پیام/

کد خبر 139210286