ایجاد تالار  گفتگوی مجازی برای طرح مشکلات هنرمندان صنایع دستی

هنرمندان رشته های فرش،زیلو ، نساجی سنتی،سفال،سرامیک،کاشی سازی،زیور آلات،معرق چوب و شیشه،قلم زنی روی مس و....جمع کثیری از جامعه هنری یزد با مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد هنرمندان صنایع دستی در نشستی صمیمانه با مدیر کل میراث فرهنگی دیدار کردند، در این دیدار شرافت با تقدیر از نقش هنرمندان استان در معرفی یزد و هنرهای سنتی آن با حداقل امکانات ،صنایع دستی را به عنوان یک رکن اصلی سازمان مطرح و یکی از اولویت های اصلی مورد نظر خود را تحول در صنایع دستی عنوان کرد و گفت: هدف اصلی ما از برگزاری این نشست،بررسی مسایل و معضلات شما هنرمندان است که از نزدیک با مشکلات دست به گریبان هستید و قصد داریم تا با بحث و گفتگو و هم اندیشی راه حل ها را بررسی کنیم.

محمد رضا خجسته پیشکسوت ترمه یزد به نمایندگی از هنرمندان صنایع دستی حاضر در جلسه، با تبریک انتصاب به مدیر کل جدید میراث فرهنگی استان، رسیدگی به صنایع دستی را توجه به هویت ملی دانسته و در ادامه هرکدام از هنرمندان بحث ها ،پیشنهادات و دغدغه های خویش را مطرح کردند.

در ادامه مدیر کل میراث فرهنگی با جمع بندی مباحث ،از هنرمندان حاضر و ارایه راهکارهای ایشان تشکر و بر رفع موانع و تحول در صنایع دستی تاکید کرد.

شرافت افزود: به راستی هنرهای سنتی اسنادی معتبر برای اثبات قدر و منزلت تاریخ و تمدن ایرانی-اسلامی است.

وی در مورد برخی نظرات مثل کمبودها و کاهش حمایت از بخش آموزش، با اشاره به مشکل کاهش بودجه ها و عدم وجود شرایط مناسب در خصوص نیروی انسانی، اضافه کرد: بزودی بک تالار گفتگوی مجازی بر روی سایت اداره کل ایجاد می شود تا نظرات هنرمندان به صورت مختصر در کمترین زمان ارایه و در راستای حل مشکلات مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 139211126