مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز از تشکیل کمیته‌های 14 گانه ستاد خدمات سفر استان خبر داد و گفت: این کمیته‌ها شامل هماهنگی اداری، نظارت بر مراکز گردشگری، خدمات بهداشتی درمانی، امداد نجات، انتظامی و امنیتی، حمل و نقل و ترافیک، اطلاع‌رسانی و تبلیغات، خدمات شهری، اسکان و آمار فعالیت دارند.

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمود باقری افزود: این ستاد تنها مختص ایام نوروز نیست و سایر ایام سال نیز فعال است و هدف از تشکیل آن ایجاد هماهنگی برای ارائه خدمات مناسب به منظور رفاه حال مسافران است.

وی بیان کرد: اگر چه این استان در بخش نفت و گاز از ظرفیتهای بیشماری برخوردار است اما در برخی ازشهرستانها و بخش ها، محور توسعه می تواند گردشگری باشد.

باقری گفت: ظرفیتهای گردشگری این استان به نسبت جمعیت و مساحت یک درصدی آن بسیار زیاد است.

باقری ابراز داشت: نوروز امسال فرصت خوبی برای معرفی پتانسیل ها وظرفیت های گردشگری استان به مسافرین است که با برنامه ریزی های انجام شده این امر به نحو احسنت اجرا خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بسیاری از این بقاع متبرکه مانند امامزاده بی بی حکیمه (س)، امامزاده علی و امامزاده محمود(ع) می تواند در نوروز مکانی ارزشمند برای گردشگری باشد که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

وی به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این استان در بخش گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: وجود چشمه‌ها، آبشارها، گونه‌های گیاهی و جانوری شرایط استثنایی را برای جذب گردشگر فراهم کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1392120211