افتتاح بازارچه تولید و عرضه محصولات صنایع دستی و فرش دستباف در گیلان

نخستین بازارچه ی دایمی تولید و عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی و فرش دستباف در شهرستان رشت با حضور استاندار ، رییس سازمان صنعت،معدن و تجارت ،مدیران کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری،تعاون ،کار و رفاه اجتماعی ، ،فرماندار و سایر مسئولین استانی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی گیلان، این بازارچه شامل 8 باب مغازه،12 غرفه ی نمایشگاهی ویژه ی محصولات صنایع دستی و فرش دستباف است که به همت ادارات کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ،تعاون ،کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت ،معدن وتجارت راه اندازی شده است.

دکتر محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح بازارچه عرضه و تولید محصولات صنایع دستی و فرش دست بافت در رشت اظهار کرد: بها دادن به هنرمندان صنایع دستی از وظایف ما مسئولین است و با توجه بیشتر در زمینه صنایع دستی می توانیم گامهای بزرگی را در راستای اشتغال جوانان این استان برداریم.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید که تلاش دولت در راستای افزایش درآمدهای خانواده هاست و رفع معضل بیکاری از مهمترین هدفهای این دولت است همه ما مسئولین موظف هستیم در این راستا گام برداریم و شرایط را برای این مهم فراهم کنیم .

نجفی خاطرنشان کرد: استان گیلان بیش از 16 هزار نفر هنرمند صنایع دستی دارد که در اقصی نقاط استان مشغول به فعالیت هستند و ما باید در راستای ایجاد بازارهای مناسب برای این هنرمندان اقدام کنیم هرچند که بسیار دیر این کار را آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: در اولویت برنامه های ما ایجاد بازارچه های دائمی صنایع دستی در تمامی شهرستان ها است و همچنین باید بستر لازم برای صادرات محصولات صنایع دستی استان گیلان را فراهم کنیم .

استاندار گیلان در پایان تاکید کرد: صنایع دستی هر مرز و بوم در واقع سفیران فرهنگی آن محسوب می شود و استان گیلان با این غنای فرهنگی دارای 90 محصول صنایع دستی است که هنرمندان صنایع دستی با زحمات فراوان به تولید می پردازند و صنایع دستی ثمره دست هایی است که عشق را از قلب خود جاری ساخته و با انگشتان خود به تولید صنایع دستی پرداخته اند و ما باید دستان هنرمندان را محکم بفشاریم و از آنان حمایت کنیم .

مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت:صنایع دستی گیلان جزء فاخرترین هنرهای کشور است که توجه به آن می تواند بر توانمندی اقتصادی استان بیفزاید.

وی با توجه به ظرفیتهای موجود استان گفت:دستگاههای اجرایی می توانند در تعامل سازنده با یکدیگر بستر فعالیت صنایع دستی را در استان گسترش داده و از هنرمندان حمایت کنند.

علیزاده بر اهمیت ایجاد بازارچه های صنایع دستی تاکید کرد و اظهار داشت:ایجاد بازارچه صنایع دستی جزء یکی از اهداف اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان بود که امروز طی تفاهم مشترک با سازمان صنعت،معدن تجارت ،اداره کل تعاون ،کار ورفاه اجتماعی محقق شد.وی اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با بهره بردن از همه ی موقعیت های موجود استان ،چنین بازارچه هایی افزایش یابد.


نمایشگاه صنایع دستی این بازارچه تا پایان فروردین ماه دایر است و علاقه مندان از ساعت 9 صبح الی 9 شب می توانند از آن بازدید نمایند.

انتهای پیام/

کد خبر 1392121712