دبیرستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر آذربایجان غربی از ثبت جهانی دژ اورارتویی بسطام و راه اندازی تله کابین ارومیه برای جذب گردشگر بیشتر خبر داد.
به گزارش واحد خبر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، مظفر عباس زاده در دیدار با مسئولان شهرستان چایپاره، اظهار کرد: هدف مسئولان استان ارتقا و توسعه منطقه چایپاره است . یکی از بزرگترین پایگاه های میراث فرهنگی استان دژ بسطام  است که به دلیل ابعاد وسیعی از یک سایت اورارتویی،  پروژه ای جهانی محسوب می شود و باید اقدامات لازم برای ثبت جهانی آن صورت گیرد.
وی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی های صورت گرفته، در آینده ای نزدیک شاهد ثبت دژ بسطام در فهرست میراث جهانی یونسکو باشیم.

دبیر ستاد اجرای هماهنگی خدمات سفر آذربایجان غربی  افزود: میراث فرهنگی متعلق به مردم است و ما نماینده مردم هستیم که باید با تعامل و همکاری فرصت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم از این رو باید ساز و کار های قانونی برای برپایی نمایندگی میراث فرهنگی در شهرستان چایپاره صورت گیرد.
نادر اصغری شهردار چایپاره نیز در این جلسه اظهار کرد: آماده همکاری در راستای واگذاری طرح های سرمایه گذاری شهر، به ویژه مجتمع گردشگری بسطام به بخش خصوصی هستیم که در این امر نیازمند همراهی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستیم.

وی افزود: زمینی به مساحت 500 متر در میدان ولایت فقیه این شهر در نظر گرفته شده است که با 45 درصد پیشرفت امیدواریم تا پایان سال 93 به بهره برداری برسد.
مظفرعباس زاده دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر آذربایجان غربی همچنین در بازدید از طرح تله کابین ارومیه  گفت: جذب سرمایه گذار در بخش هاي گردشگری استان در راس برنامه های این اداره کل قرار دارد كه با همکاری و هماهنگی سایردستگاههای اجرایی سعی در رفع موانع و تسهیل مراحل انجام پروژه ها داریم و برای تسریع اجرای این پروژه هماهنگی های لازم جهت اخذ تسهیلات از منابع بانکی انجام شده است.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393010836