دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل گفت: از آغاز سفرهای نوروزی تا پنجم فروردین ماه سال 93، بیش از هشت هزار و 273 نفر از مجموعه بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی بازدید کردند.
به گزارش واحد خبر ستاد هماهنگی خدمات سفر، یحیی نقی زاده محجوب با بیان این مطلب افزود: تا پنج فروردین ماه 123 هزار و 141 نفر-شب اقامت در هتل و هتل آپارتمان های استان اردبیل به ثبت رسیده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل با اشاره به اینکه 873 مورد نظارت از اماکن اقامتی طی موج اول سفرها انجام شده، بیان کرد: خوشبختانه مشکل خاصی در نظارت ها مشاهده نشد.
وی تعداد مسافران خارجی مراجعه کننده به این استان را پنج هزار و 600 نفر اعلام کرد.
نقی زاده اضافه کرد: اغلب این مسافران برای استفاده از خدمات پزشکی در قالب توریسم درمانی از پایانه مرزی بیله سوار وارد استان می شوند. این پایانه یکی از پرترددترین پایانه های کشور در بحث توریسم درمانی بوده و روزانه بین هزار تا یک هزار و 200 نفر از طریق آن وارد استان اردبیل می شوند.
وی درباره وضعیت استفاده از آب گرم های استان اردبیل، گفت: 21 مجموعه مدرن آب درمانی در استان زیر نظر استانداری ها فعالیت می کند. خوشبختانه هر روز تمام ظرفیت این واحدها تکمیل شده است.
دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل در پاسخ به سئوالی درباره هزینه استفاده از آب گرم های استان اردبیل عنوان کرد: این مجموعه های درمانی بر اساس تجهیزات و امکانات درجه بندی می شوند. هزینه استفاده از خدمات آنها بین دو تا 15 هزار تومان است.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 139301086