فضای کتابخانه سازمان میراث فرهنگی گسترش می‌یابد

رئیس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با توجه به اینکه فضای فعلی کتابخانه سازمان میراث فرهنگی با آنچه در گذشته بوده قابل مقایسه نیست این فضا در آینده گسترش خواهد یافت.
 

به گزارش مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جلیل گلشن در مراسم بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و سیدرضا امیری صالحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، گفت: کتابخانه سازمان میراث فرهنگی سال 67 شکل گرفت و سال 89 به شیراز منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه انتقال کتابخانه به شیراز با آسیب جدی به کتابخانه و نیروی انسانی متخصص همراه بود، یادآور شد: در این جابجایی غیرتخصصی بسیاری از اسناد مفقود شد و تعداد قابل توجهی از آنها در شرایط نامناسب نگهداری می شد.

گلشن ادامه داد: با تلاش همکاران این کتابخانه و مرکز اسناد سازمان دوباره احیاء شد، این کتابخانه در حال حاضر شامل 67 هزار جلد کتاب است که 47 هزار جلد آن متعلق به سازمان بوده و 13 هزار جلد توسط خیرین به کتابخانه سازمان اهدا شده است.

رئیس پژوهشگاه تصریح کرد: در زمینه نشریه داخلی و خارجی کتابخانه سازمان با فقر مواجه است چراکه از سال 89 امکان روند خرید این نشریات قطع شده است، همچنین پرونده های ثبتی آثار و آثار اسناد باستان شناسی از سال 1300 به بعد در کتابخانه سازمان موجود است.

وی ادامه داد: شایعاتی که در ارتباط با گم شدن اسناد وجود دارد در حال بررسی است اما به طور تقریبی می توان گفت تعداد 100 تا 200 سند مفقود شده است.

گلشن با اشاره به اینکه در رابطه با اسناد مفقود شده آمار دقیقی نمی توان ارائه کرد گفت: همکاران ما از سال 89 تا 92 در شیراز در زمینه راه اندازی کتابخانه دیجیتالی فعالیتهای مفیدی انجام دادند.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393012312