سیاست‌های کلی دولت یازدهم آینده روشنی برای صنعت گردشگری به ارمغان می‌آورد

عضو دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به سیاست‌های کلی دولت تدبیر و امید می‌توان آینده روشن و چشمگیری را برای صنعت گردشگری متصور شد.

غلامرضا انصاری، ایران را جزء 10 کشور برتر دنیا در حوزه میراث فرهنگی و طبیعی دانست و به میراث آریا(chtn) گفت: با وجود این تعداد مواریث فرهنگی، تاریخی و طبیعی کشور ما از نظر جذب گردشگر وضعیت قابل قبولی در دنیا ندارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی اصولی و مدون در حوزه گردشگری و سازماندهی امکانات و ظرفیت‌ها، این صنعت می‌تواند 2برابر صادرات نفت برای کشور درآمد داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای دنیا با وجود ذخایر و منابع ناچیز، سودهای کلانی از صنعت گردشگری به دست می‌آورند، تصریح کرد: وجود اقوام، گویش‌ها، فصل‌های مختلف و فرهنگ‌های متفاوت در کشور ما یک دنیا دیدنی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد، بی‌شک این میزان ظرفیت نیازمند کار گسترده و برنامه‌ریزی دقیق است.

انصاری ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و شرایط پذیرش گردشگران را به عنوان گام نخست توسعه این صنعت دانست و گفت: طی چند سال گذشته زیرساخت‌های رفاهی مناسبی برای پذیرایی از گردشگران فراهم نشده است، اقدامی که برای بهره‌وری اقتصادی از گردشگری باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، حضور سلطانی‌فر در سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را اتفاقی مثبت برای این حوزه ارزیابی کرد و افزود: توانمندی مدیریتی و تجربه کار در پست‌های مختلف از شاخصه‌های مهم رئیس فعلی سازمان میراث فرهنگی است، ما امیدواریم با انرژی و پتانسیلی که با ورود سلطانی‌فر به این سازمان تزریق شده است در آینده شاهد اتفاقات مثبتی در این حوزه باشیم.

انصاری در ادامه با اشاره به فضای مثبت و روشن فعلی کشور، تصریح کرد: سیاست‌های کلی دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری، نویددهنده آینده‌ای روشن و چشمگیر در این حوزه است.

انتهای پیام/

کد خبر 139301234