بافت تاريخي سمنان  باید حفظ شود

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري بر حفظ، مرمت و احياي بافت تاريخي سمنان و شهميرزاد تاكيد كرد.

به گزارش روابط ‌عمومي اداره کل ميراث‌ فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگری استان سمنان، «محمدحسن طالبيان» اظهار داشت: بافت تاريخي ثروت مردم منطقه است و بايد حفظ و احياء شود.

محمدحسن طالبیان گفت: نگهداري از بافت تاريخي به تنهايي وظيفه سازمان ميراث فرهنگي نيست و ساير دستگاهها به خصوص شهرداري و تمام مردم بايد در زمينه حفظ بافت تاريخي تلاش كنند.

وي تاكيد كرد: حفظ و مرمت خانه هاي تاريخي ارزش فرهنگي و اقتصادي بالايي براي مردم منطقه دارد و زمينه ساز ايجاد اقتصاد پايدار است.

طالبيان با تاكيد بر حفظ بافت تاريخي شهميرزاد نيز گفت: برخي ساخت و سازهاي جديد چهره بافت تاريخي اين شهر را تغيير داده است و اين امر مطلوب نيست.

معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري با بيان اينكه آثار باستاني، قلعه ها، خانه هاي تاريخي و ... سمبل ريشه و هويت تاريخي هر منطقه هستند، افزود: استان سمنان از نظر حوزه ميراث فرهنگي بسيار غني است و در آينده نزديك به عنوان استاني با جاذبه زياد گردشگري شناخته مي شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1393031013