برگزاري كارگروه گردشگري شهرستان قروه

با حضور معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان كردستان و شرف بياني فرماندار قروه جلسه كارگروه تخصصي گردشگري در محل فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی کردستان در اين جلسه معاون گردشگري استان برحمايت هر چه بيشتر از صنعت گردشگري اين شهرستان تاكيد كرد و گفت: قابليت ها و پتانسيلهاي مناطق گردشگر پذير اين شهرستان بايد معرفي شود تا موجبات توسعه و رونق گردشگري در اين شهرستان را ارتقاء دهيم .

وطن دوست افزود:بايد روستاهايي كه داراي قابليت هاي گردشگري هستند شناسايي و از عكاسان و هنرمندان و علاقه مندان گردشگري طبيعي و تاريخي دعوت شود تا در اين زمينه اداره كل ميراث فرهنگي را ياري دهند. 

این مسئول با اشاره به قابلیت‌های فراوان قروه در زمینه جذب گردشگر گفت: واگذاری مناطق گردشگری به بخش خصوصی از سیاست‌هایی است که به دنبال آن هستیم تا با مناسب‌سازی این مناطق، سهم شهرستان قروه از صنعت گردشگری به جایگاه واقعی خود برسد.

وي در ادامه تصريح كرد: سرمايه گذاران حوزه گردشگري شهرستان جهت استفاده از صندوق توسعه ملي براي توسعه و رونق طرحهاي گردشگري دعوت به عمل مي آيد تا بتوان موجبات زير ساخت هاي گردشگري را در اين شهرستان فراهم نمود و در كنار آن جذب گردشگر وايجاد اشتغال و توسعه گردشگري را رونق بخشيد.

وي همچنين از اعلان فراخوان عمومي براي مناطق نمونه گردشگري سطح استان خبرداد و گفت:  با توجه به اعلام امادگي شهرداري قروه و دلبران مناطق نمونه گردشگري سراب قروه و بابا گرگربه شهرداري هاي متقاضي جهت سرمايه گذاري واگذار خواهد شد. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: تمام مناطق نمونه گردشگری در استان سال گذشته تعیین محدوده شده و مصوبه واگذاری به سرمایه‌گذار را هم دریافت کرده که بر همین اساس فراخوان واگذاری 15 منطقه نمونه گردشگری انجام شده است.

در ادامه فرماندار قروه نيز بر تعامل و همكاري دستگاههاي مرتبط تاكيد كردو گفت: ادارات بايد با همكاري و تعامل دست به دست هم دهند تا بتوانند موجب رونق و توسعه گردشگري در شهرستان قروه شوند و ميراث فرهنگي اين شهرستان هم با اطلاع رساني و به موقع و همچنين معرفي جاذبه هاي گردشگري، طبيعي و تاريخي اين شهرساتان را معرفي نمايد تا بتوانيم شاهد ورود گردشگران به اين شهرستان باشيم.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139304182