زندگی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان در کنار هم راه رستگاری بشریت را به دنیا نشان می دهد

اسقف ارامنه کل آذربایجان گفت: پیام اصلی حضور  ما در شصتمین سال مراسم  مذهبی قره کلیسا  این است که دنیا ببیند اسلام و مسیحیت چگونه در کنار هم برادرانه زندگی می کنند و راه نجات و رستگاری بشریت را به دنیا نشان می دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، گریگور چیفچیان، اسقف ارامنه کل آذربایجان در سومین روز از مراسم مذهبی در قره کلیسا در دیدار با نماینده  مردم شمال استان در مجلس و فرماندار چالدران، ضمن قدردانی از زحمات و حضور مسئولان نظام در این مراسم، اظهار داشت: تجمعی که در این شصت سال در این منطقه از ایران اسلامی به نام زیارت وجود دارد یک پیام مهم برای دنیا دارد و آن  این است که ما در ایران این تجربه خوب را داریم که ادیان و فرهنگ های مختلف به خوبی در کنار هم زندگی مسالمت آمیزی داشته و برادرانه زندگی می کنند.

وی در ادامه گفت:  جریاناتی در سطح جهان بین قدرت های بزرگ وجود دارد که می خواهند اینگونه به دنیا نشان دهند که ما در ایران نمی توانیم به خوبی در کنار هم زندگی کنیم ، اما ما مثل یک نیروی واحد در کنار هم هستیم و به دنیا نشان می دهیم که ما

می توانیم در کنار هم باشیم ؛ در  دنیایی پر از دوستی و معنویت.

 اسقف ارامنه کل آذربایجان در ادامه خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران در طی سالیان متمادی به مرمت و بازسازی کلیسا و عمران و آبادانی این منطقه پرداخته و باعث حضور پررنگ ما در این مکان مذهبی شده است.

وی ادامه داد : لازم است در اینجا از مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور و سایر مقامات بخاطر عنایات و توجهات ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اقلیت ها ، قدردانی و تشکر قلبی خود را اعلام نمایم.

وی با تاکید بر اینکه تمام ادیان الهی بخصوص اسلام و مسیحیت  مخالف تروریست و جنایات و اعمال ضد بشری  هستند.افزود: آنچنانکه نظام جمهوری اسلامی ایران طرفدار مستضعفین در در جهان می باشد ما نیز بر پوست خود حس می کنیم که ملت مظلوم فلسطین چگونه دچار آوارگی شده اند ؛ ما نیز از این اعمال ضد بشری  متاثر بوده و آن را محکوم می کنیم .

محمد علیپور نماینده  مردم شهرستان های چالدران، شوط ،ماکو و پلدشت  نیز در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم به اسقف ارامنه کل آذربایجان  و حضور زائران میهمانان حاضر در مراسم مذهبی سالیانه قره کلیسا ، اظهار داشت: امریکا و استکبار جهانی معتقدند که اقلیت ها در ایران با محدودیت هایی روبرو هستند در حالیکه حضور دو برابری امسال ارامنه در مراسم مذهبی قره کلیسا نسبت به سال قبل ، خط بطلانی است بر ادعا های دروغین امریکا.

وی افزود: ما اعمال  گروهک های تروریستی در عراق را در تخریب اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان و نسل کشی مسلمانان  توسط صهیونیست ها را محکوم کرده و دنیایی پر از صلح و آرامش را برای تمام انسان ها آرزومندیم.

 نماینده مردم شمال استان آذربایجان غربی در ادامه گفت: در آینده با ملحق شدن  شهرستان چالدران به منطقه آزاد تجاری ماکو در راستای رشد و توسعه این شهرستان ، امکاناتی برای این منطقه و به خصوص کلیسا بوجود خواهد آمد که این خود  باعث رونق منطقه و جذب بیشتر گردشگر و زائران به این کلیسا خواهد شد. 

کریم حسین زاده فرماندار شهرستان چالدران نیز در این دیدار ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان و زائران حاضر در شصتمین سال مراسم مذهبی قره کلیسا گفت: در حالی که دنیا بر طبل خشونت خود می کوبد در شهرستان چالدران و کلیسای طاطاوس مقدس  تعامل ادیان و انسان ها را می توان دید.

وی در ادامه از اسقف ارامنه کل آذربایجان  به خاطر حمایت های ایشان و هموطنان ارمنی از مردم مظلوم غزه در فلسطین تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1393051119