سفرهای تعطیلات عید فطر، دو برابر حد انتظار بود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بیان کرد: سفرهای تعطیلات عید فطر همزمان با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، دو برابر حد انتظار بود.

به گزارش روابط عمومی این اداره کل ، رتضی رحمانی موحد دربازدید از موزه میراث روستایی گیلان گفت: بر اساس پیش بینی های سفر برای تعطیلات فطر ، جلسات هماهنگی داخل استانی در سراسر کشور برگزار و استان ها برای پذیرایی از گردشگران به صورت آماده باش درآمدند.

وی تعداد سفرهای انجام شده در کشور را در روزهای اخیر ، غیرمنتظره توصیف و اظهار کرد: اگرچه استان های کشور برای پذیرش گردشگران آماده بودند، اما تعداد گردشگران به تقریب دو برابر ظرفیت مکان های اقامتی گزارش شده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: برای سفر های تعطیلات عید فطر در کشور، علاوه بر مراکز رسمی اقامتی، نمازخانه ها، مدارس، حسینیه ها، استادیوم ها تجهیز و در برخی مواقع کمپینگ های هلال احمر برای اقامت ارزان مسافران برپا شده است .

رحمانی موحد ادامه داد: پیش بینی می شود این تعداد سفر و گردشگر تا پایان تعطیلات فطر دوبرابر سفر در نوروز 93 برآورد شود و بر این اساس باید زیرساخت های گردشگری کشور تجهیز و تقویت شود.

وی گفت: اگرچه سفر در روزهای اخیر در کشور با آمادگی و هماهنگی های لازم مدیریت شد؛ اما هنوز میزان ارایه خدمات به گردشگران مطلوب نیست .

وی گیلان، مازنداران، اردبیل، گلستان، چهارمحال و بختیاری را جزو استان های پرتردد کشور در روزهای اخیر عنوان و اضافه کرد: رسیدن به گردشگری مطلوب در کشور، نیازمند گام های بلند و برنامه ریزی های صحیح و کارآمد است.

وی ضمن قدردانی از ارگان های همراه چون پلیس راه، هلال احمر، راهداری و ... از گردشگران خواست بازگشت به موطن خویش را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند.

رحمانی موحد همچنین تاکید کرد : موزه های کشور برای بهره مندی گردشگران، جمعه دهم مرداد ماه نیز باز هستند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای بازدید و نظارت بر نحوه خدمات رسانی به گردشگران تعطیلات عید فطر به گیلان آمد و از موزه میراث روستایی استان بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 139305116