ساماندهی مرزهای زمینی کشور با استفاده از امکانات بخشی

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، از آغاز برنامه ریزی به منظور احیای داشته های بخشی و تبدیل آنها به فرصت های ملی در راستای تامین نیاز گردشگران در مرزهای زمینی کشور خبر داد.  

به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مرتضی رحمانی موحد در جلسه ساماندهی مرزهای زمینی کشور گفت: هدف اصلی از تجمیع ظرفیت های موجود در راستای ساماندهی مرزهای زمینی، ارائه راهکار مناسب در بخش مطالعات و تعیین محورهای همکاری های مشترک فی مابین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سازمان متبوع و نیز توسعه و احیای مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی و ارائه خدمات مورد نیاز به گردشگران به شمار می آید.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف مذکور نیاز به احیای دارایی های بخشی همچون مرزبانی،  پایانه ها و ترمینال ها وجود دارد؛ گفت: در راستای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مرزهای زمینی کشور می توان با احصای ظرفیت های موجود و بهره مندی از آنها در راستای ارتقای خدمات مورد نیاز رفاهی گردشگران اقدام و زمینه های مناسب به منظور بهره مندی از فرصت های ملی را فراهم آورد.

معاون گردشگری سازمان با اشاره به اینکه اقدامات اجرایی ساماندهی مرزهای زمینی از مرزهای دارای اولویت آغاز خواهد شد؛ گفت: بالابودن میزان تردد مسافران و پاسخگویی به نیازهای فوری گردشگران از عوامل تعیین کننده مرزهای اولویت دار به شمار می آید که با تجمیع ظرفیت های موجود وارد فاز ارتقای خدمات خواهند شد.

وی تصریح کرد: ارتقای خدمات مرزهای زمینی کشور شامل ایجاد و بهبود وضعیت مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، مراکز درمانی، سرویس های بهداشتی، دفاتر اطلاع رسانی و در مجموع افزایش کمیت و کیفیت تسهیلات مورد نیاز گردشگران به شمار می آید که بی شک با بهره مندی از فرصت های ملی محقق خواهد شد.

گفتنی است جلسه مذکور روز گذشته با حضور مدیران کل بخش های مرتبط با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، فرماندهی شهربانی ناجا، مدیر عامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی، شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی و نیز  مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 12 استان مرزی کشور تشکیل شد.

      

انتهای پیام/

کد خبر 1393060213