کارگاه‌های عملی سوزن‌دوزی در عمارت کوشک برگزار شد

اولین دوره کارگاه های عملی معاونت صنایع دستی به منظور گسترش آموزش و ترویج  رشته های مختلف صنایع دستی با محوریت رشته سوزن دوزی در محل عمارت تاریخی کوشک برگزار شد.

نخستین کارگاه تخصصی این سلسله برنامه آموزشی به آموزش سوزن دوزی اختصاص دارد و مهپاره اکبری چهل تکه دوزی را که یکی از انواع سوزن دوزی است به علاقمندان آموزش داد. هدف از برگزاری این دوره ها ایجاد زمینه های لازم برای آشنایی علاقمندان به شاخه های مختلف صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

دراین کارگاه یک روزه که با استقبال خوبی از سوی علاقمندان مواجه شد، شیوه های اجرای این هنر، تنوع نقوش و نیز تاریخچه این هنر ایرانی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و خانم اکبری به طور عملی نحوه اجرای آن را به شرکت کنندگان آموزش داد.

در همین راستا مقرر شده است تعداد 10کارگاه عملی دیگر در حوزههایی مثل مدیریت کارگاه های تولید صنایع دستی، نگارگری، طلاکوبی، قالب گیری، سوخت روی چوب و پژوهش در صنایع دستی در محل عمارت کوشک برگزار شود.

عمارت تاریخ کوشک واقع در خیابان فردوسی، خیابان تقوی پلاک 31 مربوط به دوره پهلوی اول است که در حال حاضر بخشی از آن به محل استقرار دفاتر تشکلهای غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد معاونت صنایع دستی اختصاص داده شده است و در کنار آن نشستهای تخصصی و  ورک شاپ های مرتبط با کارگروه های تخصصی صنایع دستی و هنرهای سنتی برگزار می شود.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393060312