بازديد معاون صنايع دستي كشوراز كارگاه هاي صنايع دستي كلات

 معاون صنايع دستي كشور در سفر به شهرستان كلات  از كارگاه هاي صنايع دستي اين شهرستان بازديد و از نزديك در جريان وضعيت فعاليت هنرمندان و صنعتگران اين شهرستان قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي، بهمن نامور مطلق كه به منظور شركت دراختتاميه پنجمين نمايشگاه سراسير صنايع دستي كشور به خراسان رضوي سفر كرده است روز گذشته با حضور در شهرستان كلات از كارگاه هاي صنايع دستي اين شهرستان بازديد و از نزديك با هنرمندان و صنعتگران اين شهرستان گفت و گو كرد.

نامور مطلق ابتدا به شهر زاوين  و از كارگاههاي ابريشم بافي شهر زاوين كه مركز ابريشم بافي شهرستان است بازديد و دستور حل مشكلات اين گروه از صنعتگران  را  صادر و در زمينه طراحي و ارتقاء  توليدات ابريشمين و حل مشكل رنگ آميزي اين محصولات را نيز برنامه هايي را پيشنهاد داد.

 معاون صنايع دستي كشور سپس به همراه تعدادي از مسئولان شهرستان  با سفر به روستاي آقداش كه مركز  توليد گليم در سطح شهرستان است از نزديك از گارگاه هاي گليم بافي بازديد و برنامه هايي كوتاه مدت و ميان مدت در جهت حمايت از توليد كنندكان و ايجاد بازار فروش گليم ارايه كرد.

بازديد از مجموعه عمارت خورشيد و موزه مردم شناسي كلات از ديگر برنامه هاي سفر معاون صنايع دستي كشور به اين شهرستان بود.

انتهای پیام/

کد خبر 139306038