اختصاص یک میلیارد تومان به گردشگری کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اختصاص یک میلیارد تومان به مکان‌های گردشگری کهگیلویه وبویراحمد خبر داد.

  

محمود باقری با اشاره به ظرفیت‌های متعدد کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری اظهار کرد: با معرفی و شناسایی هرچه بیشتر این پتانسیل‌ها می‌توان به تقویت بخش گردشگری استان کمک کرد.

وی دارا بودن کوه‌ها، جنگل‌های انبوه، قله‌ها، آبشارها، آب‌های شیرین و مناظر طبیعی کم‌نظیر را از ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بحث گردشگری و جذب توریست عنوان کرد و گفت:مهم ترین ماموریت ما در گردشگری استان ایجاد زیر ساخت ها و توسعه صنعت گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اهمیت اکوتوریسم در حوزه گردشگری گفت: تلاش برای توسعه اکوتوریسم و فرهنگ استفاده صحیح از طبیعت باید در جامعه باید نهادینه شود.

باقری با تاکید بر این‌که سی‌سخت به عنوان شهر نمونه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است، گفت: با وجود فضای پاک و طبیعت بکر و دست‌ نخورده‌ای که شهر سی‌سخت دارد با رعایت شرایط و ضوابط این شهر به عنوان شهر نمونه گردشگری استان معرفی شده است.

باقری از وجود روستاهای زیبا و بکر در استان به عنوان یکی از ظرفیت‌های قابل قبول در حوزه گردشگری یاد کرد و افزود: در حال حاضر ۱۱ روستای نمونه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که باید سعی کنیم با برنامه‌ریزی مدون در حفظ و معرفی این میراث گران‌بها بکوشیم.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 139306039