رضايت بازرسان ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر از عملكرد دستگاه‌هاي آذربايجان غربي

پنجمين جلسه ستاد اجرايي خدمات سفر آذربايجان غربي با حضور ناظران تلفيقي از نمايندگان دستگاه هاي عضو ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر برگزار شد.

  به گزارش روابط عمومي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري آذربايجان غربي در اين جلسه حميدرضا حاجوي مديركل دفتر برنامه ريزي و مديريت توسعه شهري سازمان شهرداري ها و دهياري های كشور و ناظر ستاد مركزي هماهنگي خدمات سفر، مشاركت دستگاه هاي بخش خصوصي و دولتي را در اين ستاد خوب ارزيابي كرده و اظهار داشت: بر اساس تصويب نامه هيئت وزيران ساختار اصلی اين ستاد در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی مستقر بوده و در استان ها و شهرستان ها نیز با تبيين وظايف ارائه شده به استانداري ها و فرمانداري ها به منظور تسهیل در ارائه خدمات سغر قابل پیگیری است.


 وی ضمن قدردانی از حضور تمام اعضای ستاد اجرائی خدمات سفر استان در این جلسه و ارائه برنامه ها و اقدامات و مشکلات ،گفت:  تداوم این جلسات موجب پیگیری مشکلات و عدم غافلگیری دستگاهها در ورود مسافرین به استان شده و  ما نیز موضوعات مطروحه را جهت بررسی و رفع موانع به ستاد هماهنگی مرکزی خدمات سفر  انعکاس خواهیم کرد.

رسول عسگری  معاون دفتر مطالعات آموزش گردشگری کشور نیز به عنوان بازرس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر ضمن تقدیر از حضور فعال تمام اعضای ستاد در این جلسه، گفت: برگزاری این جلسات زمینه ارائه خدمات مناسب به گردشگران داخلی و خارجی فراهم می آورد.

وی از برگزاری دوره های  باز آموزی و آموزشی برای تمام مدیران صنوف مرتبط با گردشگری خبر داد و افزود: طی ماههای آذر و دی سال جاری این دوره ها برای مدیران و کارکنان دفاتر خدمات و اطلاع رسانی، راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی ، هتلدران و ... اجرائی می شود.

جلیل جباری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این جلسه همکاری دستگاههای اجرائی عضو در ستاد در خدمات رسانی به مسافران تابستانی خوب توصیف کرد و اظهار داشت: تاکنون گزارشی مبنی کم کاری در ارائه خدمات به دبیرخانه ستاد ارائه نشده است.

وی در این جلسه ضمن درخواست ارائه به موقع برنامه ها و اقدامات از سوی دستگاههای عضو، گفت:  پیگیری مسائل ، مشکلات و انعکاس برنامه ها و اقدامات اعضای ستاد ، جهت جمع بندی و ارائه این گزارش به ستاد مرکزی بر عهده اداره کل میراث فرهنگی استان به عنوان دبیرخانه ستاد می باشد.

افزایش 10 درصدی اقامت مسافران در آذربایجان غربی

حسین امامی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دو ماهه ستاد اجرائی خدمات سفر استان گفت: تاکنون حدود 574 هزارو 70 نفر وارد استان شده و در واحدهای اقامتی استان اسکان یافته اند که نسبت به آمار سال قبل با افزایش 10 درصدی اقامت در استان مواجه بوده ایم.

وی اضافه کرد: از این تعداد 97 هزارو 655 نفر در واحهای اقامتی، 88 هزارو 326 نفر در مدارس و 388 هزارو 89 نفر در کمپ های موقت اسکان یافته اند.

وی افزود: تاکنون یک هزارو 399 مورد نظارت وبازرسی از مجموعه های خدماتی استان به عمل آمده و آمار بازدید کنندگان از موزه ها و اماکن تاریخی و طبیعی استان نیز در حدود  513 هزار نفر  می باشد که در این خصوص نیز شاهد افزایش دو درصدی بازدید کنندگان از این اماکن در استان می باشیم.

امامی فراهم کردن مقدمت اجرائی دومین جشنواره انگور در استان را از جمله کارهای شاخص ستاد بر شمرد و افزود: در اجرای این جشنواره بخشهای مختلف خصوصی و دولتی مشارکت دارند و امور اجرائی این جشنواره بر عهده شهرداری می باشد.


 معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان افزود: امسال 20 نفر راهنمای گردشگری نیز در مبادی ورودی و پایانه های مرزی و اماکن تاریخی، فرهنگی مستقر بوده و نقشه هایی نیز در زمینه ارائه اطلاعات مناسب به مسافران در نظر گرفته شده است.

وی استقرار اتوبوس های گردشگری  رایگان با همکاری شهرداری را نیز از دیگر اقدامات ستاد اجرائی خدمات سفر در ارائه خدمات به مسافران  جهت بازدید از جاذبه های تاریخی استان در ایام تابستان برشمرد.
\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393061210