برگزاری همایش  یک روزه گردشگری  در آینه مذهب در استان گلستان

درراستای توسعه صنعت گردشگری استان و در آستانه فرا رسیدن پنجم مهرماه روز جهانی جهانگردی ، همایش یکروزه گردشگری در آینه مذهب در گرگان برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان گلستان، مدیر کل این دستگاه اجرایی با اعلام این مطلب گفت: گردشگري وسيله‌اي است كه افراد را با مذاهب و فرهنگ‌هاي متفاوت به يكديگر پيوند مي‌دهد و به آنها كمك مي‌كند تا همديگر را با وجود تنش‌هاي سياسي و اجتماعى، بهتر درك كنند.

قربان عباسی با اشاره به اینکه از نظر سازمان جهاني جهانگردى، مذهب به عنوان يكي از اصلي‌ترين انگيزه‌هاي سفر شناخته شده، افزود: يكي از انواع گردشگرى، گردشگري مذهبي است و صاحب ‌نظران صنعت گردشگري بر اين باورند كه به لحاظ موقعيت فرهنگي ـ مذهبي خاص ايران در ميان كشورهاي ديگر، گردشگري مذهبي جاي رشد و توسعه بسياري در كشور ما دارد.

وی ماهيت اصلي همایش را فراهم ساختن شرايط براي بسط و گسترش زمینه های تقویت گردشگری مذهبی و توسعه صنعت گردشگري عنوان کرد و اذعان داشت: همایش گردشگری در آینه مذهب فرصت مغتنمی به منظور شناسایی و بررسی پتانسیل های موجود در تقویت معنویت و توسعه گردشگری مذهبی استان به شمار می رود.

عباسی خاطر نشان کرد:گردشگری مذهبی در استان گلستان ، با توجه به اینکه امام زادگان ایجاد آرامش را درسفر به همراه دارند، دارای رویکرد جدیدی شده است و با توجه به برنامه ریزی هایی که با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان انجام شده، سعی خواهیم کرد تا گلستان را در این زمینه که یکی از استان های شاخص است، به کشور و گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم.

عباسی مخاطبان اين همایش را كليه دست اندركاران و كليه علاقمندان به رشد و توسعه استان بخصوص در بخش گردشگري مذهبی عنوان کرد وگفت: مسئولين و مقامات ملي و منطقه اي ، ائمه جماعات استان ( اهل تشیع و اهل تسنن )، محققان ، كارشناسان و صاحب نظران در حوزه ادیان و مذاهب و طلاب حوزه های علمیه، رسانه هاي ملي و منطقه اي و مسئولین و کارشناسان ارشد گردشگری کشور در این همایش یک روزه حضور خواهند داشت.         
وی همچنین به اهداف اصلي اين همایش اشاره داشت وتصریح نمود: تعيين سياست هاو اهداف كلي توسعه گردشگري به ویژه گردشگری مذهبی استان ، فراهم كردن شالوده اي منطقي براي تصميم گيري بخش هاي دولتي و خصوصي در باره توسعه گردشگري مذهبی استان ، ممكن ساختن توسعه هماهنگ بسياري از عناصر بخش گردشگري ازجمله اهداف این همایش است.

او در ادامه افزود: ايجاد چارچوبي براي هماهنگي موثر فعاليتها و سرمايه گذاري بخش هاي عمومي و خصوصي در توسعه گردشگري مذهبی، تنگاتنگ نمودن ارتباط في مابين دانشگاهها و حوزه های علمیه با دستگاههاي اجرايي مرتبط، ترويج فرهنگ قومي و منطقه اي و شناسایی مناطق مختلف گردشگری و به ویژه گردشگری مذهبی استان از دیگر اهداف همایش گردشگری درآینه مذهب است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در پایان زمان برگزاري همایش را 29 شهریور عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه گردشگران خارجی و داخلی، بیش تر به اماکن مذهبی و تاریخی توجه دارند می توان بر اساس این نیاز، نگاه زیرساختی به امام زادگان در استان داشته و با ساماندهی وبرنامه ریزی منسجم دراین راستا نسبت به توسعه ورونق صنعت گردشگری استان گام های ارزنده ای برداشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1393062513